Zoop* - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu Zoop* - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu

Zoop*

Door: Elise Vonk

Blijf op de hoogte en volg Samuel en Caleb

02 Januari 2009 | Kenia, Nairobi

Ons eerste record in 2009 is al gebroken: onze zoon werd, zonder onderbrekingen, vanochtend om 8.15 uur wakker. JIPPIE!

In de middag werden we opgepikt door twee andere Nederlandse adoptiegezinnen om naar het Nairobi National Parc te gaan. We hadden elkaar al eens in Nederland ontmoet, maar dit was de eerste keer dat we elkaar zagen met kids. De kinderen zijn alle drie ongeveer anderhalf jaar, maar verder zijn erg verschillend: Ruth kijkt al heel wijs en praat ontzettend goed. Matthew is heel ondernemend en ‘kletst’ er lekker op los. Samuël kijkt eerst de kat uit de boom en is wat voorzichtig. Het verloopt heel goed met de gezinsvorming en dus liepen we allemaal te stralen op de eerste dag van 2009.

Het wildpark ligt aan de rand van Nairobi en dat geeft een bijzonder effect. Het leek alsof we terecht waren gekomen in een documentaire van National Geographic. Bij de entree van het park zagen we struisvogels en een giraffe met op de achtergrond de wolkenkrabbers van Nairobi. We hebben veel beesten gezien: buffalo’s, impala’s, gazelles, prachtige vogels en een neushoorn etc. Ergens onderweg hielden we nog een tussenstop en ontmoetten we een Baboon, die gewond was aan zijn bek (grote aap, kan gevaarlijk zijn). Hij wilde in onze bus klimmen om voedsel te stelen. Gelukkig had de chauffeur een goed reactievermogen en kon hij hem verjagen. Op de terugweg ontdekten we nog een groep leeuwinnen. Ze lagen in de schaduw van een grote boom aan een meertje te wachten totdat er (bijvoorbeeld) een impala komt drinken. Dan slaan ze toe. De leeuwen lagen er nu vredig bij, maar het blijven indrukwekkende beesten. Ruth herkende ze al uit een boekje en zei ‘Poesje miauw’. Dat was natuurlijk lachen.

Het was een hele gezellige middag en een heel fijn begin van 2009. We zijn erg benieuwd wat jullie op oudejaarsavond en 1 januari gedaan hebben?

* ZOOP is een film/televisieserie voor kinderen. Het is een samentrekking van Zoo (= dierentuin) en soap (zoals de soap 'Goede tijden, slechte tijden)

• 02 Januari 2009 - 11:27

Mama.:

hoi lieverds.
    Fijn te zien dat jullie zo genieten van Samuel en nu ook mensen ontmoeten die ook genieten van de ervaringen met hun kindje.Jullie netwerk wordt steeds groter in Kenia.Iedere dag leuke dingen doen en ervaren hoe Samuel daar op reageerd.Super!!!
    Wij kijken uit naar 2 April,Jammer dat het nog zo lang duurt!
    Liefs, papa en mama.

• 02 Januari 2009 - 11:30

Jan Willem Aman:

Hoi, Frank, Elise, Samuel,

Allereerst de allerbeste wensen voor 2009. Jaar kan voor jullie niet beter beginnen. Gaaf dat alles goed gaat. Hier in nederland is de schaatsgekte toegeslagen met (veel) natuurijs. Ik vermaak me wel. Mijn dochters hebben het schaatsvirus ook te pakken, dat maakt het des te leuker. Veel plezier en ik stuur binnenkort weer een berichtje.

• 02 Januari 2009 - 11:30

Mama:

Komt er nog ,n keertje een filmpje??
    We zijn er benieuwd naar.
    doei.

• 02 Januari 2009 - 12:35

Lennard & Kim:

Frank, Elise & Samuel, Gelukkig Nieuwjaar! Veel plezier in Kenia en we kijken er naar uit om jullie als gezin te zien! Kim & Lennard

• 02 Januari 2009 - 16:35

Mariette Roelofs:

De allerbeste wensen voor 2009, voor jullie drietjes en alle mensen om jullie heen!!!!
    Het is genieten om jullie verhalen te lezen en alle leuke, mooie foto's te zien. Wat een ervaring! en wat een kereltje.....
    Nog maar even genieten voordat de echte rust en regelmaat toeslaat..., niet dat daar iets mis mee is!
    Groetjes, Mariette

• 02 Januari 2009 - 19:12

Carlette:

8.15 record!! En als je even niet oplet ben je blij als ze er om 12.15 uit komen!!!!Daar heeft de Rust, Reinheid en Regelmaat bij Roeland niets in kunnen betekenen!
    Wat een prachtige verhalen weer van de afgelopen dagen. Jullie genieten, dat is duidelijk.
    Alle goeds voor jullie drietjes voor 2009!!
    Heerlijk om die korte broeken te zien, hier is het muts- en schaatsweer!
    Liefs en proost uit Oijen!!

• 03 Januari 2009 - 13:31

Sara:

Lieve Elise, Frank en Samuel
    Het is fantastisch om steeds deze mooie verhalen te lezen. Het lijkt wel een boek!
    Een heel gelukkig en gezond nieuwjaar voor jullie drietjes (en voor Senna natuurlijk ook)

Veel liefs,
    Sara

• 03 Januari 2009 - 15:43

Arnold En Marga:

Hoi Frank, Elise en Samuel
    De allerbeste wensen voor 2009, maar een beter begin kan je bijna niet wensen. We blijven jullie volgen. Hier in Nederland is er volop ijs en zijn we al meerdere malen op het Ven wezen schaatsen heerlijk. groetjes

• 03 Januari 2009 - 18:51

Bas & Gerdy:

Lieve familie Baggermans :)

Een top nieuw jaar gewenst! 2008 was al fantastisch, zoals je schreef in je vorige bericht maar ook voor het nieuwe jaar wensen we jullie weer het beste. Wij komen net terug vaan een nieuwjaars borreltje bij Mariken; erg gezellig overigens.

Wilde dieren van zo dicht bij, in hun natuurlijke omgeving, kunnen bekijken is toch wel erg cool. Nooit geweten dat ze zo dicht bij de stad leven. Veel plezier met alle uitjes die nog gaan komen.
    veel liefs

• 04 Januari 2009 - 19:13

Frans En Toos :

Gefeliciteerd met jullie mooie mannetje en de beste wensen voor 2009. Fijn dat jullie zo kunnen genieten met jullie drietjes. Wij houden ons op de hoogte via de site en Annie en Frans.
    Groeten Frans en Toos