A twinkle star - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu A twinkle star - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu

A twinkle star

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Samuel en Caleb

13 December 2008 | Kenia, Nairobi

‘Twinkle, twinkle little star, How I wonder what you are´, dit Engelse/Keniaanse kinderliedje hebben we vandaag geleerd van verzorgster Susan. Dit vrolijke liedje werkt als een wondermiddel. Samuël huilt nog steeds als we hem meenemen naar buiten, maar zodra we dit liedje zingen ontspant hij en wiegt hij lekker mee. We zijn vandaag lang gebleven. De dag verliep hetzelfde als gisteren. Alleen hebben we gewacht totdat hij wakker werd uit zijn middagslaapje.We kregen een dikke glimlach toen hij door Susan naar buiten gebracht werd. Alle kindjes zaten buiten op een kleedje. Samuël kwam erbij zitten en samen hebben heerlijk gespeeld in de zon. Ook vandaag kon hij weer een beetje meer ontspannen. Toen ik naar binnen wilde om iets te halen, begon hij te huilen. Maureen, een andere verzorgster, zei ‘He’s really starting to love you’. Dat is geweldig nieuws!
Tijdens het middagslaapje hebben we een gezellig gesprek gehad met Susan en Maureen. Ze werken nu 4 jaar in dit tehuis en houden erg van hun werk. Als er een kindje weg gaat uit het tehuis, dan zijn ze vaak verdrietig. We vertelden hen over de verhalen die we gehoord hadden van adoptieprocedures in andere landen, bv China. Daar wordt het kind overhandigd in een hotel en hebben de adoptie-ouders 10 dagen de tijd om hun papieren in orde te krijgen. De dames waren echt verbaasd dat het in China zo werkt. Wij bedachten ons dat deze procedure traumatisch moet zijn voor de kinderen én voor de ouders. We zijn zo blij dat wij voor Kenia hebben gekozen en dus alle tijd kunnen nemen om te wennen aan elkaar. We zijn ook overtuigd dat Samuël in dit tehuis een fijne tijd heeft gehad.

Susan was erbij toen Samuël in dit weeshuis aankwam. Hij was ontzettend klein. Maar met liefde en goed eten, groeit hij als kool: A twinkle star has born!!
PS: De familie foto is nog niet gelukt. Volgt zeker nog!

• 13 December 2008 - 16:44

John En Tamarinde:

Echt een heel mooi mannetje hoor!! Foto met elise is ook super. Tot skypes! Wellicht dat we kunnen praten zonder dat de kids ons van de stoel afduwen. Ze beginnen het steeds beter te begrijpen.

• 13 December 2008 - 17:04

Papa En Mama:

Hoi Frank en Elise,
    Wat mooi Elise in de speeltuin met Samuel, zo te zien gaat het iedere dag beter, iedere dag is het ook spannend voor ons wat krijgen we nu weer te horen of te zien.
    Voor jullie op de eerste plaats, maar ook voor ons en de vele vrienden en kennissen is het fantastisch om tezien dat het allemaal heeeeel goed gaat. Erg fijn !!!
    Liefs , papa en mama.

• 13 December 2008 - 17:30

Natasja:

Wat een stralende foto van jullie 2tjes. Heel leuk. Dikke kus.
    Natasja

• 13 December 2008 - 17:57

Mariken:

.....word dr stil van, wat is dít mooi!! Zoveel geluk..het valt ineens op zn plek...zover weg en tegelijk heeeeel dichtbij!! Jullie hebben elkaar zo ontzettend verdiend. Eindelijk!!!
    Ben echt super super super trots op jullie

Al mn liefs

• 13 December 2008 - 18:05

Ilse En Robert:

Wederom een brok in de keel met een klein traantje. Elise wat een mooie foto. Iedere dag is het vol verlangen uitkijken naar de nieuwe berichten. Fijn dat het zo goed gaat en dat jullie zo'n goed gevoel daar hebben. Super! Veel dikke kussen en liefs XXX

• 13 December 2008 - 18:27

Gouden Tip!:

als je meteen wil weten dat Elise&Frank een nieuw bericht hebben geplaatst, kun je je hiernaast aanmelden bij "Blijf op de hoogte"! Je kunt kiezen voor een waarschuwing per email of per SMS (dat scheelt heel wat tevergeefse pogingen)
    Succes!!

• 13 December 2008 - 18:31

Mama:

Hallo gelukkige ouders van Samuel.Ik had al eerder gereageerd maar is niet verstuurd.Wat een leuke foto,s.We zijn erg trots op jullie drietjes!!! Liefs, Mama

• 14 December 2008 - 09:07

Riet Van Dorst:

Frank en Elise,wat fijn om jullie zo gelukkig te zien,geniet er maar van ,het daar zijn is toch al zo speciaal. groetjes.

• 14 December 2008 - 11:18

Marcel En Ellen:

Hoi Frank en Elise, prachtig kereltje; wat een geluk! Jullie verhalen lezende weten wij zeker dat hij heel erg boft met zulke ouders en andersom!!
    Fijne tijd nog!

• 14 December 2008 - 12:47

Lucie Laan:

Heb zojuist van Tamarinde jullie bericht kunnen bekijken. Fntastisch en van harte proficiat met jullie zoon!Een blij kereltje zo te zien! Heel veel geluk. Lucie

• 14 December 2008 - 15:14

Koos En Lilian:

Hi Frank en Elise,

Wat een lief, schattig ventje! En jij ziet er ook stralend uit, Elise, op die ene foto samen met Samuël; mooi kiekje! Heel veel plezier de komende tijd en gezellige feestdagen (voor zover je die daar meekrijgt?!) Liefs Koos en Lilian

• 14 December 2008 - 19:14

Marieke:

Wat een super foto van jou en Samuel je bent een hele mooie mama!!!!
    Bedankt dat jullie dit met ons willen delen het is echt geweldig!!!!!!!

Dikke kus voor jullie alle drie,

Liefs Marieke, Henri en Gijs

• 14 December 2008 - 19:26

Wilma Hartkamp :

Een berichtje uit Barneveld, wij zijn op de hoogte gehouden door een trotse OPA Piet en OMA Annie.
    Wat heerlijk voor jullie dat je de papa en mama bent geworden van zo'n prachtig lief manneke. Wat heeft hij een vrolijke en lieve uitstraling, als je hem ziet dat wil je hem knuffelen
    Voor jullie drietjes een fijne tijd in Kenia en veel geluk in de toekomst gewenst!

• 14 December 2008 - 20:02

Elise En Frank :

Even een klein berichtje
    uit Barneveld,wij zijn helemaal op de hoogte ge
    houden door Opa en Oma Vonk,wateen prachtig klein jongentje wat kijkthij gelukkig met zijn papa en mama wat is het toch heerlijk voor jullie,wij leven elke dag metjullie mee, zulke mooie foto"s
    Groetjes Mijnh en Mevr Hartkamp ,Barneveld

• 14 December 2008 - 20:11

Fam Hartkamp:

Elise en Frank, sorry voor de verkeerde indeling

Groetjes

• 15 December 2008 - 10:41

Aad:

Lieve vader en moeder Frank en Elise

wat een geweldig mooi overzicht van de afgelopen dagen en tranen in me ogen zit ik dit te lezen. Wat een geweldig mooie kerel is Samuel, helemaal mooi en jullie zien er top uit met hem op de fotos. Ook mooi te lezen hoe het tehuis en de begeleidsters met de kinderen omgaan, vol met warmte en liefde, helemaal top. We wensen jullie heel veel geluk en liefde en nog meer mooie momenten en hopen snel weer meer te horen van jullie 3-en. Hier alles wel en Naud groeit lekker door, nu nog wat overdag slapen en we zijn nog blijer. We missen jullie en hopelijk tot snel. Dikke zoen Aad en Esther

• 15 December 2008 - 10:42

Aad:

Oh, ja was ik even vergeten, ik hoop dat het ok is dat ik de naam van de site doorgeef aan de mannen?!

• 15 December 2008 - 11:13

Puck En Jochem:

Lieve Elise en Frank,

Wat heerlijk om te lezen en te zien dat het jullie allemaal goed gaat. Wat een super schattig manneke is het toch! Ik ben ervan overtuigd dat ie zich geen lievere vader en moeder zou kunnen wensen! Geniet van alle momenten met z'n 3-en!

groetjes,

Puck en Jochem

• 15 December 2008 - 14:11

Imke:

Lieve Frank en Elise,

Ik krijg kippenvel van geluk als ik jullie verslagen en de foto´s zie. Wat is dit bijzonder om het zo van dichtbij mee te maken.
    Ik kijk nu al weer uit naar het volgende verslag.
    Geniet van jullie knappe mannetje!!

Dikke kus,
    Im

• 15 December 2008 - 14:13

Schinkel:

Geweldige foto's...

Staat je goed Elise...mooi mannetje.

Goed te vernemen, dat alles goed gaat. mooi avontuur..

Blijf genieten..

• 15 December 2008 - 14:42

Marga En Arnold:

Hallo Frank en Elise,
    wat een prachtig kereltje. Je ziet dat Samuel, samen op de foto met jou Elise, super trots is met jullie als ouders die hij niet meer wil laten gaan. Geweldig, we blijven jullie volgen.
    Groetjes.