Onze eerste zoen - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu Onze eerste zoen - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu

Onze eerste zoen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Samuel en Caleb

12 December 2008 | Kenia, Nairobi

Vandaag is het een feestdag in Kenia: National Independence Day. De meeste mensen zijn vrij en dat betekent niet zoveel verkeer op de weg. We waren vandaag dan ook snel op locatie: binnen 3 kwartier. Samuël stond ons bij de deur op te wachten met een kleine glimlach. We mochten zijn handje vasthouden om naar binnen te gaan. Eenmaal binnen was hij toch heel voorzichtig in zijn contact: we kregen handjes en speelgoed. Toen ik (Elise) na een tijdje wat dichterbij wilde komen, begon hij te huilen en ging hij snel naar de verzorgster toe. Al spelend en flirtend kwamen we toch weer nader tot elkaar.

De verzorgster gaf aan dat we met z’n 3-en naar het andere huis moesten gaan (naast het huis met de kinderen, staat het huis van de Amerikaanse directrice Joan). Dat ging even goed, totdat Samuël doorkreeg dat hij echt alleen met ons was. Hij huilde dikke tranen, al hield hij me (Elise) wel stevig vast. Rondjes lopend, wiegend en zingend kregen we hem stil. Dat was een wonder, want enig zangtalent ontbreekt ons. Veel verder dan ‘sinterklaas kapoentje’ en ‘zie ginds komt de stoomboot’ kwamen we niet. Maar gelukkig hebben we van een aantal mensen ‘studiemateriaal’ gekregen. Daar gaan we vanavond aan beginnen. Nogmaals dank je wel voor het meedenken!

Toen we rustig zaten, kwam hij tegen me aanliggen. Frank liet hem het fotoboekje ‘Samuël’s familie en vrienden’ bekijken totdat hij in zijn oogjes begon te wrijven van vermoeidheid. Terug in het tehuis, mochten we hem eten geven. Verrassend genoeg leek het op boerenkool. Na het eten, verschoonden we zijn luier. Het was fijn om te zien dat Samuël aan het ontspannen was. Hij was aan het ‘kletsen’ en lachen. Toen we hem op bed legden, kregen we beiden een zoen van hem. Je snapt het al: papa en mama zijn nu nog verliefder. …

• 12 December 2008 - 17:56

Tamarinde:

Dit is de eerste vrije vrijdag die ik rennend van de keuken-computer-woonkamer-computer- boven-computer heb doorgebracht. Begon een beetje aan mezelf te twijfelen. Een volwassene die kennelijk niets beter te doen had dan te kijken of er al een berichtje uit Kenia was! Maar het (on)geduld is inmiddels beloond. Opnieuw prachtige foto's van dat mooie mannetje. Kan nu al niet wachten hem in het echt te zien. Liefs geef dikke zoen aan dat kleine kroeskopje en tot snel. Groetjes van Julieke, Tobias en Danjella. John nog niet thuis....ben ik 'm weer voor!!
    Groetjes Tamarinde

• 12 December 2008 - 18:01

Papa En Mama:

Hallo gelukkige ouders van Samuel.
    Wat heerlijk om te zien hoe gelukkig jullie zijn .Elise ben jij de fotograaf,want steeds is de trotse Papa in beeld.Ieder uur of nog meer zitten Papa en ik aan de computer.We zijn vandaag ook behoorlijk van slag en komt er niet veel werk uit onze handen.We zijn zo blij dat we het zo goed kunnen volgen.We wachten
    met vreugde weer op het volgende bericht!

Liefs van Opa
    en Oma uit Wijchen.

• 12 December 2008 - 18:05

John:

Nu zal ik ook eens snel reageren. Het gaat heel goed zie ik. Ik had natuurlijk ook niet anders verwacht van jullie als fantastische ouders. Valt het kwartje al een beetje? Gezinsfoto?
    liefs John

• 12 December 2008 - 20:42

Heidi:

lieverds, wat is dit genieten zeg! Ben zo blij voor jullie.
    Erg leuk dat jullie ons zo op de hoogte houden.
    Zoen heidi

• 12 December 2008 - 20:54

Marieke Van Dorst:

Lieve Elise, Frank en Samuel wat een mooie eerste ontmoeting,wij moesten even een traantje laten. Jullie droom komt uit voor beide. Elise en Frank met het liefste en mooiste kindje van de Wereld en Samuel met 2 geweldige lieve ouders!!!
    Wij zijn ook verliefd geworden!!! Geniet van al dit moois,

Liefs Marieke, Henri en Gijs

• 12 December 2008 - 22:24

Lieke:

Dit is steeds weer genieten....maar Sinterklaas liedjes...haha. Ga maar heel snel oefenen:)

Liefs

• 13 December 2008 - 10:59

Martijn & Auk:

Lieve trotse ouders, Wauw wat een warm gevoel krijgen we hiervan zeg! Erg bijzonder om jullie zo te zien en te kunnen lezen dat jullie mannetje ontspannen is en de eerste zoen een groot succes was. Ook wij worden hier een beetje verliefd van. Geniet ervan kanjers! Kus, knuffel en tot gauw! Martijn en Auk

• 13 December 2008 - 11:37

Bas&Gerdy:

Ongeloofelijk wat gaat het dan allemaal snel. De eerste ontmoetingen zijn goed dus dat beloofd heel veel moois voor de toekomst. Veel liefs

• 13 December 2008 - 13:59

Thea En Harry :

Dag Elise en Frank,
    Van harte gefeliciteerd met jullie zoon Samuel; wat 'n geluk en wat 'n prachtig mannetje.We kunnen ons voorstellen dat het erg spannend was, maar nu, genieten..! We blijven jullie belevenissen volgen. Heel veel groeten van Harry en Thea van Aalten, Wijchen.

• 13 December 2008 - 14:03

Claudia En Tony:

He ha Elise en Frank,

Via Natas op de hoogte van jullie. Wat top zeg! Heel gaaf om te zien en lezen dat het goed gaat!

Wauw.

Dikke kus.