Frank's 40e verjaardag! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu Frank's 40e verjaardag! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu

Frank's 40e verjaardag!

Blijf op de hoogte en volg Samuel en Caleb

15 Augustus 2012 | Kenia, Nairobi

17 augustus a.s. is een bijzondere dag; dan wordt Frank 40 jaar. Laat me je onze plannen schetsen als we thuis, op ons kasteel, waren geweest: een weekend lang feest met vrienden en familie, uitgebreid dineren op de dijk met uitzicht over de Maas, heel veel fakkels, kaarsen en ook een groot kampvuur zou niet ontbreken, als toetje de beruchte chocoladebollen van onze lokale bakker met champagne, overal tenten in de tuin, veel zon en een prachtige zonsondergang, met champagne in het zwembadje en heel veel gezelligheid. Als verrassing voor Frank zou ik dan Anouk (Dé ANOUK) gevraagd hebben om even flink los te gaan voor exclusief publiek… Hartstikke decadent, maar wel echt iets voor Frank als levensgenieter pur sang. Zie je hem al met een brede grijns rondlopen?

Is dit wel te evenaren?
Klinkt goed, niet dan?! Maar we zijn niet thuis, we zitten in Kenia. Best ver van onze familie en vrienden. Ons oorspronkelijke plan gaat dus nu even niet door. Neemt niet weg dat we er toch een feest van gaan maken! Want mijn missie is om Frank een onvergetelijke 40e verjaardag te geven. Dus ik heb een verrassing voor hem. Ik weet (bijna) zeker dat hiermee een wens van hem in vervulling gaat. Na dit weekend meer...

Ode aan een prachtige man
Bijna 20 jaar ken ik Frank. Hij is een Bourgondiër, zondagskind, lieverd, feestganger, avonturier, geboefte en nog veel meer (ter illustratie de foto’s). Hij heeft een groot, goud hart. Het kind in hem is nog steeds springlevend. Voor mij is het heel makkelijk om hem lief te hebben! Ik ben ontzettend trots op hem.

In die 40 jaar zijn er heel veel verhalen over hem te vertellen. Ik zal niet beginnen en ik hoop z’n vrienden ook niet ☺. Maar laatst vertelde hij zelf over de meest intense ervaringen tot nu toe: zijn sportverleden, de hockeykampen in Amerika, zijn studententijd, ons huwelijk, het vaderschap en onze Kenia-ervaring etc. Voor de toekomst sprak hij, naast gezondheid, liefde en voorspoed, ook dromen uit zoals samen met Steef en Jochem de Amerikaanse hockeykampen bezoeken waar ze destijds training gaven (geïnspireerd door de motorfoto van Theo de Vries & friends op Facebook). Zwemmen met dolfijnen, naar India of met een camper naar Canada. Dat kan allemaal geregeld worden…

Felicitaties & goede voornemens
Op Frank’s verjaardag zijn we weg (vanaf morgen, 16 t/m 19 augustus) i.v.m. zijn verrassing. Ik kan niet goed inschatten of we bereikbaar zijn?! Lukt het niet, laat dan vooral een feestelijk bericht voor hem achter op deze blog. Die leest hij met liefde & plezier. Ik weet zeker dat hij zich dan nog jariger voelt.

Daarnaast is het zijn voornemen om te stoppen met roken. Hij zegt al jaren dat hij zijn laatste sigaret opsteekt op zijn 40e verjaardag. Nooit eerder deed hij een poging. Hij verwacht dat deze uitdaging hem zwaar gaat vallen. Dus hoe meer mensen hem daarin steunen des te beter het vol te houden is. Dank alvast en tot na het weekend!

  • 15 Augustus 2012 - 14:26

    Frans Verheijen:

    Frank, van harte proficiat. Een belangrijke verjaadag. De oude Griekse filosofen noemde dit de akmè. Zij zagen deze verjaardag als het begin van jouw levenstop: rijk aan ervaring en vol enegie. Als je op een top staat, heb je ook een mooi uitzicht. Naar de beschrijving, welke Elise schreef, kan het niet anders of je hebt een mooi uitzicht op een prachtig verleden. Vandaar mijn proficiat. Kijk je vanaf de top de andere kant heen, dan hoop ik (mijn hartewens) dat je een leven ziet: vreugdevol, gezond, succesvol, samen met de liefste vrouw en twee stoeren zonen, die groeien naar jouw en Elise's maat. Gelezen het stijlvol geschreven bericht van Elise hoef ik je geen fijne verjaardag te wensen, maar hoop wel dat het dit was! Alle goeds en veel liefs voor jullie vier. Mede namens Pat, Frans.

  • 15 Augustus 2012 - 16:17

    Marcel En Ellen:

    Frank, gefeliciteerd met deze mijlpaal! Ik hoop dat je een feest hebt gehad om nooit te vergeten! Fijne tijd nog verder in Kenia met Elise en jouw jongens!

  • 15 Augustus 2012 - 19:36

    Maud:

    Heee Samuel,

    wat heb je een leuke tijd daar in Kenia! Wat een avontuur! Vanmorgen heb ik in de klas in het kort verteld over alle prachtige verhalen die mama heeft geschreven en hebben we de foto's van jullie bekeken op de televisie. Toen de foto van Caleb kwam, riep de hele klas: aaaaaaaaahhh!!! En: wat schattig !!! En de foto van jou in de jeep vonden ze ook heeeel stoer! Enkele kinderen willen nog wat tegen jou zeggen:

    Tygo: kom gauw terug Samuel want ik mis je. Dan kunnen we samen MegaMindy en Tobi spelen want dat doe ik altijd met Samuel.
    Kenji: het is leuk hier in de klas, we hebben nu de Pompomklas.
    Izi: ik zie dat Caleb al 2 tandjes heeft net als mijn broertje Kik.
    Sam: ik mis jou want je vindt mij zo lief.
    Noa: ik zou willen dat MegaMindy ook een keer naar Macharen komt op ons feestje
    Imke: ik wil dat Samuel terug naar school komt want ik wil hem weer zien.
    Yasmin: ik had het altijd gezellig samen met hem.
    Mel: als je terug bent zullen we dan weer in het huisje spelen dan ben ik prinses.

    We hebben de mooie fotoslinger van jou naast het takenbord gehangen, zodat we je elke dag kunnen zien.
    Op jouw stoeltje is een mooie Pompom geplakt en je zit in clubje groen samen met Moon en Noa.
    Kenji, Sam, Mel, Tygo, Izi, Yasmin, Rominke, Coen en Imke zijn de andere kinderen in de klas.
    Juf Gerdien is maandag en woensdag ook bij ons in de klas geweest om alle kinderen te leren kennen en morgen komt ze weer!

    Rominke kon vandaag niet naar school komen. Ze was gisteren van de trampoline gevallen en heeft haar arm gebroken. Er zit nu gips omheen. Vanmiddag heb ik een mooie kaart gebracht met alle namen van de kinderen uit onze klas erop. Jouw naam heb ik met groen geschreven, vind je dat goed? Er stond ook een plaatje op van een kindje die haar arm in het gips had, met een foto van Rominke's hoofd erop. Grappig he?

    Jij gaat daar ook al bijna naar school, we zijn heel benieuwd! Wil je papa feliciteren van ons want hij is al bijna jarig! Doe je mama ook heel veel groetjes en geef je Caleb een dikke knuffel van ons allemaal?

    Groetjes namens alle kinderen en juf Gerdien,
    juf Maud.

  • 15 Augustus 2012 - 23:32

    Tamarinde:

    hi allemaal maar natuurlijk Frank in het bijzonder. 40 jaar een bijzondere mijlpaal en laat je verrassen zou ik zeggen (nou ja of ik daar zo goed in ben....dat laten verrassen op je verjaardag...maar toch).
    het leven begint na 40 zegt men wel en als jij op dat moment de sigaterren weet af te zweren kan dat nog kloppen ook. ...wat een onzin allemaal (niet dat je moet stoppen met roken dat is natuurlijk geen onzin) maar je wordt gewoon weer een jaartje ouder. Wel is 40 best een mooie leeftijd, speels genoeg (geldt zeker voor jou) en toch genoeg levenservaring om volop van alles, en niet in het minst van je gezin, te kunnen genieten.
    maak er een een paar mooie dagen van!! Knuffels voor iedereen engroetjes van ons allemaal.

  • 16 Augustus 2012 - 07:58

    Mariken:

    Wow, wat een ontroerende ode aan deze manomvantehouden!!
    Bewondering voor je, vriendinvoortleven!

    Wens jullie samen levenslang geluk!

  • 16 Augustus 2012 - 20:46

    Zr. Pauline,:

    Frank morgen ben je jarig,van harte gefeliciteerd met je 40e verjaardag. Een fijne dag gewenst met gezin, familie en vrienden!
    Groetjes Pauline.

  • 17 Augustus 2012 - 00:11

    Hanneke En Axel:

    Er is er een jarig hoera hoera! Gefeliciteerd met je 40e verjaardag Frank! Geniet lekker daar met Elise en je mannen. Veel liefs, Hanneke en Axel

  • 17 Augustus 2012 - 00:16

    Tonnie:

    Frank morgen een bijzondere dag, om in Nairobi je 40 ste verjaardag te vieren.
    Van harte gefeliciteerd. Laat je verrassen en geniet er van, samen met Elise , Samuel , Caleb en
    vrienden.
    Groeten van ons beide.

  • 17 Augustus 2012 - 11:46

    Wendy, Kris, Dolanya En Rominke:

    Hoi Frank en Fam. Van harte gefeliciteerd met je 40 ste verjaardag. Ik hoop dat je enorm van je verrassing hebt genoten maar dat moet vast wel gelukt zijn. En wat dat feestje op dat kasteel betreft, dat is ook vast enorm gezellig in de sneeuwtijd :-)

  • 17 Augustus 2012 - 16:15

    Alexander, Karien En Kiki:

    Frank, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Join the club. En wij kunnen uit ervaring vertellen dat het een hele leuke club is. Wij wensen jou, Elize, samuel en caleb alle liefde toe.

  • 17 Augustus 2012 - 20:46

    Meike:

    Hoi Frank en Elise,

    Via FB van Smullie zie ik dat jullie in Afrika zijn om een prachtig mannetje in jullie armen en harten te sluiten. Wat zijn jullie een prachtig plaatje met z'n vieren! Alle geluk samen en Frankie, van harte met je 40e verjaardag.

    Veel liefs,
    Erik en Meike

  • 17 Augustus 2012 - 22:55

    Gerald En Marjon:

    Hoi Jarige Job en Elise en kids
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag jongen! 40 jaar het leven begint pas dan zeggen ze. Nou volgens ons heb je toch al heel wat genoten van het leven en ga vooral zo door. En lukt het stoppen met roken?. Geniet van je verrassing samen met Elise en de jongens. We horen de verhalen nog wel. Tot gauw!
    Liefs uit Schaijk

  • 18 Augustus 2012 - 23:19

    Natasja:

    Hi Frank,

    Ruim een dag te laat... maar je bent nog een jaar lang 40. Dus daar komt ie: GEFELICTEERD met deze mijlpaal. Op naar de volgende 40. 40 and still funky! Ha, ha.

    En stoppen met roken. Dat zou toch echt super zijn. Heel veel succes, gezondheid, gezelligheid en liefde.

    Veel liefs,
    Natasja en familie

  • 19 Augustus 2012 - 13:26

    Harry En Thea Van Aalten:

    Frank alsnog van harte gefeliciteerd met je 40e verjaardag en natuurlijk ook voor Elise en de boys. Ze zeggen altijd "beter laat dan nooit". Een mooi nieuw levensjaar toegewenst, maar dat zal het zeker worden met Caleb erbij. Volgens de verhalen kunnen jullie het daar wel weer vinden, geweldig hoor.

    Groeten van Harry en Thea

  • 27 Augustus 2012 - 18:22

    Betsy En Hein:

    Hoi Elise en Frank, we zijn er niet al te vroeg bij, maar alsnog van harte gefeliciteerd met de veertigste verjaardag van Frank. Via Hanneke hebben we onlangs dit medium ter beschikking gekregen. Omdat we een nieuw e-mail adres hebben, bleven we even van nieuws onthouden. Inmiddels hebben we alles gelezen en zijn op de hoogte.
    Veel plezier en een fijn verblijf in Kenia en heel veel groeten aan jullie kinderen van Betsy en Hein.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samuel en Caleb

Dag allemaal, Op 17 juli as ontmoet ik mijn ouders en broer Samuel voor het eerst. Dat zal wel even wennen zijn. We gaan veel leuke dingen doen met elkaar en Kenia verder verkennen. Onze avonturen & foto's zetten we op deze weblog. Dan leren we elkaar alvast een beetje kennen. Tot mails/ziens! Groetjes, Frank, Elise, Samuël en Caleb

Actief sinds 07 Dec. 2008
Verslag gelezen: 923
Totaal aantal bezoekers 199553

Voorgaande reizen:

11 Juli 2012 - 11 Januari 2013

Ons tweede wonder!

Landen bezocht: