Even slikken... met Jeroen en Lieke - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu Even slikken... met Jeroen en Lieke - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu

Even slikken... met Jeroen en Lieke

Door: Elise Vonk

Blijf op de hoogte en volg Samuel en Caleb

15 Maart 2009 | Kenia, Nairobi

Wat was het fijn om ze weer te zien, te kunnen knuffelen, schunnige teksten uit te kramen en heel hard te lachen! Onze (vrij gezellige) vrienden Jeroen en Lieke arriveerden vrijdagavond in Kenia. Ze blijven hier tot maandag om vervolgens door Kenia en Tanzania te reizen. We hebben al veel bij gekletst. Het was raar om te constateren dat we elkaar al drie maanden niet gezien hadden, maar dat het leek alsof we elkaar gisteren nog gesproken hadden. De wereld is echt een stuk kleiner geworden door gebruik van e-mail, skype en weblogs. Ondanks dit virtuele contact hadden we elkaar echt gemist.

Het is nu zondag maar er zijn al wat ‘even slikken’ momenten de revue gepasseerd:
- Frank was te laat bij het vliegveld. Jeroen was al een aantal keer rond gaan kijken, maar geen Frank. Slikken hoor…
- We moesten allemaal toch wel even slikken bij ons weerzien. Toch emotioneel om je vrienden nu zo dichtbij te hebben!
- Zaterdagochtend rond 8.00 uur ontmoette Samuël voor het eerst Jeroen en Lieke. Zij moesten even slikken, vertelden ze ons. Het was vertrouwd en toch vreemd om hem in levende lijve te ontmoeten. Maar het ijs was al snel gebroken en Samuël maakte op een ontspannen manier contact met ze. Ze hebben lekker samen gespeeld.
- Samuël moest even slikken bij deze eerste ontmoeting, zagen we. Lieke en Jeroen zagen er niet best uit (wit, dichte ogen, wallen) en hadden een slechte adem vanwege onze bijklets avond buiten op het terras tot laat. Maar gelukkig prikte hij er door heen.
- Frank en ik moesten even slikken bij het ontbijt. Jeroen en Lieke hadden allemaal mooie, lieve cadeaus voor ons; tijdschriften, een leuk setje kleding voor Samuël, een prachtig, creatief t-shirt van Heidi met neushoorn, een houten giraffe van Corine. Jeroen en Lieke brachten ook de groeten over van veel vrienden. Ook dat was een groot cadeau.
- In opdracht van mij hadden ze twee outfits voor Frank bij elkaar geshopt in Nederland . Toen moest ik weer even slikken. Wat is het toch een knappe man!
- ’s avonds gingen we uit eten bij de Japanner en hadden we voor het eerst oppas voor Samuël geregeld. Beatrijs en Tonee, twee super relaxte, leuke mensen. Maar toch, Frank en ik vonden het alle twee spannend. Zou het allemaal wel goed gaan. Poeh, dat was even slikken.
- Onze ober moest ook even slikken. Hij kon het drinktempo van Jeroen niet zo goed bij benen. Al snel hadden we de oorzaak gevonden. We zaten aan een hele hete bakplaat, waarop onze gerechten bereid werden. Waarschijnlijk verdampte de alcohol nogal snel door de hitte.
- Daarna gingen Frank, Jeroen en Lieke stappen in ‘The Black Diamond’ (een disco-bar) en ging ik de oppas aflossen. Jeroen moest even slikken terwijl hij aan de telefoon zat met zijn broer. Plotseling was daar zwarte Anne. Dé gelegenheid om het verschil tussen blanke en zwarte vrouwen wat nader te onderzoeken. Was Anne écht een ‘Black Diamond’?
- Maar Anne moest ook slikken. Want Lieke werd door Jeroen geïntroduceerd als: ‘Zij hoort bij mij!’ Maar Lieke vond het helemaal niet erg en stimuleerde zelfs dat Jeroen dat Jeroen Anne van wel heel dichtbij bestudeerde…
- Ik moest weer even slikken toen mijn man vroeg in de ochtend naast me kwam liggen. Poeh, de luchtjes waren niet zo fris meer…
- In de ochtend was het slikken want Samuël was om 6.00 uur wakker terwijl het toch laat was geworden. En de rest moest ook slikken omdat we naar het Olifantenweeshuis wilden gaan, de voedertijden waren uitsluitend tussen 11.00 – 12.00 uur. Dat was vroeg op voor deze nachtbrakers.
- Ik moest ook even slikken toen we merkten dat zowel Lieke als Jeroen geen stekkertje hebben meegenomen om de stapfoto’s op mijn computer te kunnen zetten. Helaas, alleen dus de brave foto’s van ons samenzijn op deze weblog.
- We konden het Olifanten weeshuis niet meteen vinden en dus waren we te laat voor de voedertijd. Dat was een even de teleurstelling wegslikken. Gelukkig vonden we een goed alternatief; het giraffe centre.
- Helaas, Schinkeltje (Jeroen) moest heel erg slikken want daar stond zijn reispartner Lieke met een giraffe te zoenen.
- In de middag hebben de mannen verloren bij de paardenraces. Lieke niet, zij won! Toch ook weer even slikken.
- ’s Avonds kookte Jeroen de sterren van de hemel en hebben we op alle goede dingen van het leven getoast met Champagne. Wauw, dat was ook even wat emoties wegslikken.
- We realiseren ons dat ze morgen gaan beginnen aan hun reis door Kenia en dat onze wegen weer voor even scheiden… Mmm, dat is ook weer even slikken.
- En morgenvroeg zal de schoonmaakster wel even moeten slikken. Het is een puinhoop in huis…

Best een heftig samenzijn dus. Tja, en wie weet wat er de komende tijd nog te slikken valt…. Ik houd jullie op de hoogte!

• 15 Maart 2009 - 18:29

Marcel En Ellen:

Hoi Elise, Frank en Samuël.

gelukkig is het allemaal te 'slikken'geweest en hebben jullie je niet 'verslikt'!
    Lijkt me super leuk, dat jullie daar je geluk kunnen delen met mensen die je dierbaar zijn. Die momenten moet je koesteren!
    Wens de schoonmaakster sterkte!!
    Fijne tijd nog!
    Groeten uit Wijchen van Marcel en Ellen.

• 15 Maart 2009 - 22:00

Mariken:

.......oooooooooow wat ben ik nú jaloers!!
    Ik besef meer dan ooit hoeveel ik jullie mis..... en dat ik deze kans definitief gemist heb :-(
    Ben ontzettend blij te lezen dat jullie met elkaar zoveel moois voelen en beleven, koesteren!
    tot gauw, uitgebreid op de mail.....
    al mn liefs Mariken

• 16 Maart 2009 - 07:25

Aad:

Goedenmorgen, wat een top verhaal en weer erg goed geschreven. Kan de emoties zeer goed begrijpen en realiseer me nu ook dat jullie alweer> 3 maanden uit NL zijn. Heftig maar wel voor een mooi doel. Het ziet er allemaal zo vertrouwd uit, helemaal goed. Alleen die foto van Lieke aan het tongen met een giraffe was even slikken ja!! Een fijne week, take care en hier alles wel. dikke zoen, Aad, Es en Naud

• 16 Maart 2009 - 09:58

Samir:

Hallo daar in de Rimboe,

Wat moesten jullie veel slikken zeg! Ben blij dat Jeroen en lieke veilig zijn aangekomen en dat ze hun shop opdracht goed hebben vervuld. Prachtige foto's met de kleine maar hou Schinkel in de gaten. het zou heel vervelend zijn als Samuel door omgang met jeroen al direct tegen een taalachterstand oploopt.

Geniet van hun bezoek en doe ze de groeten en dikke knuffel voor Samuel. ook van Annette en Lara

• 16 Maart 2009 - 11:27

Natasja:

En hoe is het nu afgelopen met die black diamond van Jeroen? Of is dit niet voor publicatie geschikt.
    Wat fijn om weer met je vriendjes en vriendinnetjes te zijn. De mannen aan de drank en de vrouwen aan de praat. Heel, heel veel plezier!!!

• 16 Maart 2009 - 12:26

Lennard:

Blijkt nu dat Anne als enige niet geslikt heeft en dus Jeroen zijn zwarte parel droom nog niet in vervulling heeft zien gaan?? Valt ook niet mee, ook Jeroen moet even wennen aan het cultuur verschil. Lieke heeft het kenia tripje goed gestart blijkt met het tongzoenen van een giraffe, what's next? Een gnoe? Leuke foto's, Jeroen staat er geheel tegen de normale verhoudingen in onzichtbaar op.... Nu moeten jullie toch echt ophouden met al deze verrassingen... Geniet ervan!

• 22 Maart 2009 - 14:53

Olga Van Dockum:

hoi allemaal,
    ik ben een inmiddels helaas ex-collega van lieke! samen hebben we vaak naar de foto's en filmpjes van jullie gekeken...hopelijk hebben jullie een leuke en volgens mij erg gezellige tijd gehad met z'n allen. wil je lieke de groetjes doen van me...en pas een beetje op haar als schinkel het niet doet!
    groet olga