No Problemo - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu No Problemo - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu

No Problemo

Door: Elise Vonk

Blijf op de hoogte en volg Samuel en Caleb

19 Januari 2009 | Kenia, Nairobi

Het duurde allemaal nogal lang voordat we eindelijk bij het weeshuis waren. Logistieke problemen bleek. Gelukkig viel ons eerste bezoekje heel erg mee. Samuël werd niet bang, moest niet huilen en wou ook zeker niet daar blijven. Hij ging lekker spelen met de kinderen en als er ook maar een verzorgster naar hem wees, liep hij snel naar mama.

Dat vond mama natuurlijk heel fijn. En toen de verzorgsters vertelden ze vonden dat hij hen wel heel erg snel vergeten was, kon moeders' dag niet meer stuk. Ze vertelden dat ze bij andere kinderen hadden ze meegemaakt dat deze huilend (bij hun eerste bezoekje) aan hun been hingen zodra de ouders aanstalten maakten om te vertrekken. Ook vonden ze dat hij enorm gegroeid was en dat hij veel praatte in vergelijking tot een maand geleden.

Alleen het wegen viel tegen. Toen Samuël bij ons kwam wonen, woog hij 10,5 kg. Nu woog hij 10,6 kg. Maar ik was blij dat ik erbij was; de weegschaal was onstabiel, Samuël was te groot (dus zette hij zich af met zijn voeten) en hij was heel wild om zich heen aan het maaien omdat de verzorgster hem aanraakte (hihi). Ik ga morgen wel ergens anders wegen, want ik weet zeker dat hij minimaal 11,5 kg weegt...

Om 18.00 uur weer thuis. Poeh, vermoeiende dag, maar het zit er weer op! Gelukkig komt er deze week ook nog een Guardian (bewaakt de belangen van het kind) bij ons langs om ons te controleren. We dachten in Nederland al flink onder de loep te zijn genomen, maar het gaat hier gewoon nog een half jaartje door...

• 19 Januari 2009 - 14:59

Arnold En Marga:

Hoi Familie, Ik heb met genot weer jullie verslag gelezen.Fantastisch allemaal. Het zou me niet verbazen als jullie daar langer blijven??? maar dan worden een paar anderen mensen niet blij, dus doe maar niet.
    Hier gaat alles zijn gangetje.
    groetjes

• 19 Januari 2009 - 15:25

Thea En Harry:

Wat kan Samuel lekker ondeugend kijken, het lijkt me echt een lekker jong. Het is voor jullie genieten van hem. Nog een mooie tijd. Doei

• 19 Januari 2009 - 15:36

Marcel En Ellen:

Hoi Elise, Frank en Samuël!
    Elise, als jij als moeder denkt, dat je kind zwaarder is dan de weegschaal aangeeft, dan is dat ook zo. Hij doet het zo goed en straalt van alle kanten!! Prachtige foto's bij de waterval; wat een feest allemaal zeg! Wij genieten allemaal stilletjes met jullie mee.
    Groetjes, Marcel en Ellen

• 19 Januari 2009 - 16:39

Michiel En Liesbeth:

Hoi hoi,
    We vonden het leuk een stukje mee te liften op jullie lange reis vandaag. Fijn dat alles goed was, dat kon ook niet missen zagen wij al onderweg.

• 19 Januari 2009 - 19:56

Gerdy:

Hi lieverds,
    Net weer even al jullie berichtjes bijgelezen. Het lijkt me heerlijk toeven in het lodge bij mount Kenya. Maak je maar niet te druk voor alle controles, weet zeker dat dat ook NO PROBLEMO is. Jullie ventje heeft zo duidelijk ook voor jullie gekozen.
    x

• 20 Januari 2009 - 07:19

Karin:

goeie tip is dat, gewoon je voet op de grond houden als je je gaat wegen, haha ;-)

• 20 Januari 2009 - 10:21

Mariska Tjoelker:

Hoi Elise,
    ik heb zojuist al jullie verhalen en foto's gelezen en bekeken en ik vind het prachtig, maar vooral ook ontroerend. Uit alles spreekt liefde, verwondering, zowel voor jullie kleine Samuel (wat een schitterend mannetje!) als ook voor Kenia en de mensen die jullie daar ontmoeten. Zo mooi!
    liefs, Mariska

• 20 Januari 2009 - 15:28

Elise Janszen:

He meid,
    Wat een heerlijk fijn gevoel moet dit voor je zijn.
    De fotos zijn ook allemaal geweldig. Geniet van alles.
    Kus lies

Vraagje kan ik met je skype via de telefoon? en wat is je nummer dan?

• 20 Januari 2009 - 15:52

Ilse:

Ha Elise,
    wat hoor ik daar een trotse moeder!! Haha, ben benieuwd of hij die 11,5 kg echt haalt. He dame, fijn jullie berichten te volgen en te horen dat de band tussen jullie drieën zo groeit!
    Liefs