Kerngezond - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu Kerngezond - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu

Kerngezond

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Samuel en Caleb

16 December 2008 | Kenia, Nairobi

We dachten het zelf ook al, maar onze zoon is kerngezond. Het is fijn om dat van een dokter te horen. Weer een stapje verder op de goede weg!

Voor Samuël was het vandaag één grote ontdekkingsreis. De autoreis duurde een uur voordat we bij het ziekenhuis (speciaal voor kinderen) aan kwamen. Hij heeft rustig naar buiten zitten kijken totdat hij in slaap viel. Ik voelde me echt op en top moeder op dat moment. Het is heerlijk om zo’n ontspannen hoopje mens tegen je aan te hebben liggen. In het ziekenhuis aangekomen, begrepen we de procedure niet helemaal. Logischerwijs gingen we ons melden bij de receptie (met een lange rij), maar we hadden eerst een ‘nummertje moeten trekken’. Daarna moesten we langs een verpleegsterpost, dan pas naar de dokter en tot slot naar de kassa. Het duurde een hele tijd voordat we de juiste papieren hadden. Samuël vond het allemaal prachtig om ouders en kinderen te bekijken. De aanwezigen vonden ons ook heel interessant: twee, grote blanke mensen met een zwart kindje (rara, hoe kan dat?!).

Op de terugreis waren we ook heel trots. Samuël heeft zijn eerste liedje ‘gezongen’. En hij is een beetje ‘op’ Frank: hij geeft hem de hele tijd kusjes. Dat is zo ontzettend schattig.

We zijn net thuis en hebben inkopen gedaan. Nooit geweten dat er zoveel spullen voor kinderen zijn. Al die keuzes. Moeilijk! En vanaf morgen is het echt zover: samen lachen, spelen, troosten, eten geven, luiers verschonen etc. De meesten van jullie draaien er hun handen niet meer voor om, maar wij gaan weer een nieuwe fase in.

Tot morgen!

• 16 December 2008 - 19:32

Mark:

haha! mooi verhaal. leuk om te volgen.

• 16 December 2008 - 20:22

Ilse En Robert:

Hé lieve Vonkie en Frank,
    Weer een goed en belangrijk bericht! Op naar de dag van morgen. Maar eerst lekker slapen (nu het nog kan haha)
    Dikke kus X

• 16 December 2008 - 20:24

Fam. Roelofs:

Eindelijk Samuel voor jullie zelf, dus genieten maar!!!!!
    Groetjes Hans en Lucia en de kids. Onze kinderen vinden het erg leuk om dit zo te zien.

• 16 December 2008 - 20:42

John En Tamarinde:

Probeer te slapen!Zal niet makkelijk zijn. Geniet en tot het volgende berichtje

• 16 December 2008 - 20:54

Mariette Roelofs:

Wat geweldig dat het zo goed gaat! Het is heerlijk om jullie te zien genieten met z'n drietjes. En wat een ventje...., echt eentje om trots op te zijn. Heel veel plezier morgen.

• 16 December 2008 - 21:06

Natasja:

Hoi Frank en Elise,
    Via mijn moeder hoorden van jullie site voor samuel. Harstikke leuk en fijn voor jullie dat alles zo goed gaat. Wat een schatje! Heel veel geluk gewenst met zijn drietjes en we blijven jullie volgen.Groetjes uit Wijchen van Natasja en natuurlijk ook van Roland, Stijn en Gijs.

• 16 December 2008 - 21:39

Annette En Samir:

Lieve Elise en Frank,

We zijn heel erg blij voor jullie dat het eindelijk zover is. Niet alleen de eerste ontmoeting maar zelfs al Samuel mee op grote ontdekkingsreis buiten het tehuis waar hij de afgelopen tijd heeft doorgebracht. we lezen jullie verhalen met veel plezier door en vinden het geweldig om jullie, zowel op foto als op video, te zien glunderen met jullie zoon. Wij zijn er van overtuigd dat we ook hier in NL emotioneel geraakt worden door datgene wat jullie op dit moment mogen beleven.

Veel plezier en succes tijdens de eerste dagen als zelfstandige ouders.

Annette en Samir

• 16 December 2008 - 21:57

Adelaide:

Weer een stap in de goede richting!

• 16 December 2008 - 21:57

Mariken:

hahaha die Frank, mazzelaar!! Vonky, hij heeft t nu vast nog niet door maar jongens worden áltijd mama´s kindjes ;-)
    Superspannend man, plots met zn 2 een echte papa en mama...oei!! Ik verheug me al op alle bijzonder mooie én hilarische verhalen die dát ons gaat brengen...(hihihi)
    Zet m op, lief stel!! xx

• 16 December 2008 - 22:00

Papa En Mama:

Het was weer een leuk verhaal, dus nu maar gauw gaan slapen, want morgen begint het echte werk, maar dat lukt jullie best je bent er klaar voor met liefde en geduld komt alles goed.
    Liefs uit Wychen

• 16 December 2008 - 22:05

Emmeline En Tom:

Hoi Elise en Frank,

Met veel plezier volgen wij ook jullie avontuur. Wat een schatje! Echt heel lief! Zal heel bijzonder zijn, als hij morgen bij jullie komt wonen. Geniet ervan!

groetjes uit Utrecht.

• 17 December 2008 - 07:17

Marlé En Vincent:

Eindelijk is het zo ver.
    Heel veel plezier vandaag!

(Opa en oma Vonk, gefeliciteerd met jullie prachtige kleinzoon.)

• 17 December 2008 - 10:19

Succes en groetjes van
    Toon en Jackie

• 17 December 2008 - 11:07

Frans En Pat:

Van trotse oma Annie kreeg ik de instructies, hoe jullie web te bereiken en heb ik jullie dagboek helemaal kunnen lezen en alle foto's en video;s kunnen bekijken. Imposant, ontroerend en gelukkig makend. Van harte jullie dit geluk gegund: een heel bijzonder kerstkind. Ja, kerstmis zal voortaan anders zijn.
    Heel jullie leven is ineens - nou ja ineens!- veranderd. Het geluk straalt van jullie af en Samuel, de bofferd, lacht. Elise, Frans en Samuel een heel goed 2009!

• 17 December 2008 - 11:38

Jasper, Collega Piet:

He daar Elise, Frank en Samuël ..wat een knap manneke zeg!! Gelukkig lees ik dat alles naar wens gaat.Mooie en leuke foto's hoor..ik wens jullie ontzettend veel geluk samen.Groetjes Jasper..

• 17 December 2008 - 12:13

Babs Klomp:

Hallo pappie en mammie

Ja nu kunnen julie echt vader en moedertje spelen.Net als de grote mensen.Ik ga er vanuit dat jullie dat beregoed doen!!En je weet wat ze zeggen aldoende leer je!!
    Veel liefs Babs

• 17 December 2008 - 13:21

Tom En Monique:

Hoi Frank en Elise,

Geweldig mannetje hebben jullie. Geniet er van als hij bij jullie in huis is.

Wij verblijven in Nairobi sinds 2 oktober voor de adoptie van onze zoon Maliek. Misschien is het leuk om over een tijdje (als jullie een beetje aan elkaar gewend zijn) eens iets af te spreken. Wij verblijven in BlackRose apartments vlakbij Yaya Center. Sinds dit weekend hebben we ook Nederlandse buren (de fam Westrik) gekregen bezig met de adoptie van hun dochtertje Ruth.

Bel (0738967351, 0714517395) of mail (togeerts@gmail.com) ons maar als je er behoefte aan hebt

Groetjes,

Tom, Monique en Maliek Geerts

• 17 December 2008 - 15:45

Ome Marcel Tante Din:

Proficiat met jullie prachtige zoon Samuel die nu bij jullie komt wonen en het heel fijn zal hebben. Heel veel plezier saampjes. Ook wij genieten van de ontroerende fotos en video.

• 17 December 2008 - 16:58

Patrick, Mariska, :

wat een prachtig ventje, we leven met jullie mee. fijne feestdagen en dat zal wel lukken deze kerst met een pracht van een zoon

liefs van ons

• 17 December 2008 - 17:37

Marieke:

Dag lieverds,

nou gaat het echte werk beginnen geniet er van!!!
    Wat een leuke video's Samuel ziet er heel ontspannen en vrolijk uit het is een schatje!!

Liefs en een dikke kus Marieke, Henri en Gijs

• 22 December 2008 - 18:58

Jan Mien V Herijnen:

Lieve Elise Frank,
    Wat een leuk jongetje!
    En wat genieten jullie daarvan.Wij wensen jullie veel geluk met samuel.Leuk om hetzo te kunnen volgen.Fijne kerstdagen en gelukkig nieuwjaar J M uit Oss.