Toys for boys - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu Toys for boys - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu

Toys for boys

Door: Elise Vonk

Blijf op de hoogte en volg Samuel en Caleb

23 December 2008 | Kenia, Nairobi

Vandaag hebben we een Multi functioneel kerstcadeau gekocht voor Samuël: een Caterpillar vrachtwagen waar hij op kan zitten, achter kan lopen en blokken in en uit kan laden. De truck maakt ook nog eens allerlei stoere geluidjes. Alleen het uitzoeken was al een feest voor de jongens. Geheel onverwachts (maar niet heus) is het de grootste en de duurste geworden. Och ja, Frank heeft er ook zo lang op moeten wachten…

Meteen na thuiskomst werd de truck uit de doos getrokken en gingen de jongens aan het spelen. Echt, ik heb geen kind meer aan ze gehad! Eerst stepten ze samen de straat op en neer. Dat vonden ze wat vermoeiend, merkte ik. Dan maar lekker met je witte broek op de grond zitten en blokken bouwen. Frank bouwde de torens op, Samuël mocht het dan kapot gooien. Dan moesten ze lachen en begon het ritueel weer opnieuw enz, enz. Het ging er steeds fanatieker aan toe. Morgen weer terug naar het winkelcentrum, vrees ik, om meer mannenspullen te kopen. En misschien een kappertje voor Frank??

Terwijl mijn mannen bezig waren, heb ik Jacqui, Mary (twee jonge meisjes in de huishouding) en Mama Ben (de kokkin) een introductieles op de computer gegeven. Het is hun wens om met de computer te leren werken zodat ze op termijn kans maken op een andere baan. Vooral over de mogelijkheden op internet waren ze erg enthousiast. De dames zochten informatie op over gospelteksten, hiphop sterren, make-up en modellenbureaus. We hebben wat afgelachen. Mijn voornemen is om ze zo vaak mogelijk te laten oefenen op de computer. Ik duim dat ons verblijf hen iets oplevert…

• 23 December 2008 - 17:09

Tamarinde :

Boys will be boys will be boys.........Het volgende is waarschijnlijk een baseball handschoen (twee dan....)

• 23 December 2008 - 17:10

Vief En Ernst:

Dat ziet er profi uit zeg!!!! Gaaf zo'n auto voor jullie kleine man en grote man overigens. En super gezellig dat we elkaar gisteren even live hebben gesproken en gezien. En tof hoe jullie daar wonen. Ik zie uit naar jullie volgende bericht. Hele gezellige dagen en dikke zoen, Vief, Ernst, Merijn met prik en Fien zonder tand.

• 23 December 2008 - 17:12

Vief En Ernst:

En natuurlijk een dikke zoen van Lieke die nu naar haar lo.e-weekend vertrekt.....

• 23 December 2008 - 17:32

Papa En Mama:

Ik snap niet Elise dat jij ook niet direkt een speelautotje voor Frank gekocht hebt., je kunt hem nergens meer plezier meedoen. Want zijn AUDI blijft toch voorlopig op stal staan.
    Leuke foto,s van het stel !!
    Groetjes en liefs uit Wychen.

• 23 December 2008 - 18:08

Ian:

Great stories, videos and pictures. Enjoy the experience in Kenya and enjoy the bonding.
    Brgds
    Ian

• 23 December 2008 - 20:09

PietKees & Carlette:

GE WEL DIG!!!!!
    Geniet ervan, alhoewel ik zie en lees dat jullie dat ook doen. Wat een heerlijk manneke....tja,zo'n auto ....ik zie m al bij opa op de trekker zitten!!Hele fijne dagen met 3=en en veel liefs uit Oijen!

• 23 December 2008 - 21:26

Tante Joke:

lieve familie elke dag genieten van jullie dag boek wij wensen jullie hele fijne kerstdagen en een gelukkig en gezond 2009 lieve groeten van oom andre en tante joke (de fotos zijn prachtig )

• 23 December 2008 - 21:44

Fam Roelofs:

Wat heerlijk om jullie te zien genieten, elke dag kijk ik even of er nieuwe foto's zijn.
    Hartstikke leuk, vanuit Wijchen fijne Kerstdagen
    met z'n drietjes.
    Hans en Lucia Roelofs

• 23 December 2008 - 22:07

Danne:

Heerlijk om te lezen dat het zo goed met jullie gaat! Heerlijk mannetje met toffe, lieve ouders, helemaal top! Lekker genieten, liefs en dikke kus, danne

• 24 December 2008 - 09:38

Bas & Gerdy:

Ziet er erg goed uit, dat kleine mannetje op die grote gele kar. Had even een paar dagen overgeslagen maar ben weer helemaal bijgelezen. Hele fijne kerst en een dikke kus van ons voor alle 3!

• 24 December 2008 - 10:15

Jos En Corry Breugel:

Elise,Frank en Samuel wij zien jullie elke dag genieten.Kerst 2008 zal onvergetelijk voor jullie blijven.Veel liefs uit Breugel

• 24 December 2008 - 10:19

Jasper:

Hallo, wat zijn jullie goed bezig zeg,ik wens jullie een hele fijne kerst en een heel dik verdiend gelukkig nieuwjaar..Groetjes Jasper en Miranda..

• 24 December 2008 - 10:51

Jan En Lucy:

wij wensen juilie mooie
    kerstdagen en wij genieten van jullie verblijf in kenia en nog
    meer van samuel.de traktor is geweldig en ook leuk voor pa.

• 24 December 2008 - 11:06

Frans Verheijen:

Jullie verhaal lezen is genieten! De illustraties erbij zijn professioneel. Mede namens Pat een zalige en gezellige kerst en voor het aankomende 2009 alle goeds voor jullie drie. Ik kijk nu al uit naar jullie terugkomst. Misschien wel verstandig dat de politie van Schiphol dan dranghekken opstelt. Maar zover zijn we nog niet. Daarom allereerst een goed begin in 2009. Elisa, Frank en Samuel, alle goeds en veel liefs.

• 24 December 2008 - 11:17

JeroenS:

He Lieverds,

Even paar dagen niet op de website geweest en weer veel mooie verhalen en gebreurtenissen erbij. Wat een stoere wagen... zeker eentje waar Frank ook op kan?

Wilde jullie een hele mooie en bijzondere Kerst toewensen. Nu als een echt gezin. Super!!

Wilde jullie bellen, maar wellicht zijn de Huishoudsters en de kokkin op les bij Elise!!

Nog geen foto gezien waar Elise NIET lachend op staat!! hahaha..

We zien elkaar zeker in Kenia in 2009!!

Geniet ervan en tot snel!!!

Liefs Jeroen

• 24 December 2008 - 12:45

Franca:

Hai lieve papa, mama en zoon,

Dit is een van de mooiste kerstverhalen die we ooit gehoord hebben en deze is nog "echt" ook!
    Geweldig om mee te mogen genieten, bedankt!

Vanuit Beneden-Leeuwen; hele fijne en bijzondere kerstdagen toegewenst.

Liefs Sjors en Franca, Bram & Ruben xxxx

• 24 December 2008 - 14:27

Thea En Harry:

Hallo Elise,Frank en Samuel

Wij zijn helemaal op de hoogte wat er bij jullie allemaal gebeurd,het is geweldig. Wij wensen jullie hele fijne feestdagen toe, wel heel speciaal dit keer en met veel vertrouwen 2009 tegemoet. Groetjes Harry en Thea

• 24 December 2008 - 15:55

Martijn En Auk:

Hi there!

Ziet er goed uit zeg, die mannen met de échte toys en inderdaad kan Frank zijn Leco look wel weer een update gebruiken!

We willen jullie een fijne Kerst wensen, jullie eerste Kerst als gezin, volgend jaar compleet met familie en/of vrienden! Maak er wat van en tot gauw!

X en knuffels voor 3

• 24 December 2008 - 16:57

Lennard:

:) fantastisch. Fijne kerstavond!

btw. kappertje Frank is goed idee. lekker kort haar in die temperatuur!

groet, lennard

• 24 December 2008 - 17:11

JohanB:

Een heel goede kerst en voorspoedig nieuwjaar met z'n allen daar. Geniet van Afrika want het blijft een uniek continent. En Frank, heb toch altijd al gezegd dat die A4 niks was, Gelukkig dat Samuel dit met overgave illustreert.

• 24 December 2008 - 21:55

Mariken:

Vonkster!! wat een onwijs mooie missie heb je voor jezelf gezien, zou tegek zijn als de ladies zo´n stap verder komen na jullie verblijf! Voorlopig hou jij toch tijd over met dat nieuwe wagenpark ;-)

Veel plezier en lekkere dagen onder de boom met zn allen!!! Kus kus

• 24 December 2008 - 22:09

Ilse En Robert:

Wederom super om te zien en te lezen!
    Wij willen jullie een hele mooie en bijzondere kerst toewensen. Ver weg maar toch dichtbij! Veel liefs X

• 25 December 2008 - 10:14

Eva En Jop:

veel plezier met het
    kindje! XXX

• 25 December 2008 - 12:29

Marieke:

Dag 3 lieve kanjers!!!
    Wat heeft Samuel leuke kleding en schoenen aan hij ziet er super lief uit!!! en wat het speelgoed betreft de mannen zijn in de meerderheid wen er maar vast aan hi hi!! (ik spreek uit ervaring) ik hoop dat je onze mail hebt ontvangen maar toch nog een keer hele fijne kerstdagen geniet ervan!!

Liefs Marieke Henri en Gijs