Tijd voor mannendingen - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu Tijd voor mannendingen - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu

Tijd voor mannendingen

Door: Elise Vonk

Blijf op de hoogte en volg Samuel en Caleb

22 Juni 2009 | Kenia, Nairobi

Geschreven door Frank
Na een teleurstellende tweede hoorzitting afgelopen vrijdag (we zullen je niet met de details vermoeien, maar we zijn niet door de tweede ronde. Herkansing: 3 juli. Svp weer duimen!), vertelde mijn gevoel me dat het tijd was voor mannendingen.

Op donderdag zijn we een hapje gaan eten met de mannen om daarna uit te buiken in de bioscoop bij de actiefilm ‘The Terminator’. Het was lang geleden dat ik een bioscoopje gepakt had. De onderlinge weddenschappen maakten de film smeuïger (bv. Of Schwarzenegger nog mee deed in de film etc). Er werd gelachen en gejoeld. Het was een leuke avond!

Op vrijdag gingen Elise en Sandra naar een Keniaans concert. Terwijl de dames zich vermaakten, werd ik gebombardeerd tot oppasser van Samuël en Matthew. Dat vond ik helemaal niet erg natuurlijk. Eerst met de mannetjes frietjes en knakworstjes gegeten. Daarna was het bedtijd. Ik heb een vast bedritueel dat eindigt met Samuël op mijn buik. Dat was nu niet anders, alleen nu met een tweede laag; op Samuël lag Matthew. Ze hadden de slappe lach. Zo gezellig! Ook voor twee draai ik mijn hand niet om…

Samuël praat steeds beter en probeert alles na te zeggen. Op zaterdag leerde ik hem dingen zoals: ‘Hoe heet jij?’Dan zegt hij ‘Sam’. ‘Wat is je achternaam?’ Helaas, hij komt nog niet verder dan ‘Ba’. ‘Hoe oud ben je?’ Hij steekt heel eigenwijs twee vingers op en zegt hij ‘Tee’. ‘Welke auto rijd jij?’ Eerst komt er ‘Au’ en na een paar seconden ‘die’. Daarna werd het tijd voor een autorijles. Met Samuël op mijn schoot scheuren we over de parkeerplaats. We hebben ook geoefend hoe je kunt knipogen naar de meisjes. Ik kan er niets aan doen, maar ben zo ontzettend trots op mijn zoon!

’s Middags bezocht ik een stoere-mannen-activiteit samen met Keniaanse vriend Tonee, namelijk een Rugby wedstrijd hier in Nairobi. Telkom Kenya/Orange sponsorde dit sport event en dus werden we verwacht in de VIP tent. Gratis hapjes en drankjes en een spannende wedstrijd. Het stadium was vol, de sfeer was opgewonden omdat het Keniaanse team de laatste tijd goed presteert. Dat werd tijdens de wedstrijd nog eens bewezen; Kenia won van Japan, hetgeen betekende dat ze in de finale stonden! Helemaal te gek om mee te maken.

Zondag vierde ik mijn eerste Vaderdag. Eens tijd om even stil te staan bij de betekenis van deze dag. Zonder al te sentimenteel te willen worden, bedacht ik me dat ik een jaar geleden nog niet durfde te dromen dat we een zoon zouden hebben en dat ons gezinsleven zo fijn uit zou pakken. Nu mocht ik uitslapen, stonden er op de ontbijttafel lekkere dingen en gaf onze zoon mij cadeaus. Het mooiste vond ik het zelfgemaakte schilderij van Samuël met een afdruk van z´n voeten en op de achterkant stond een zoet gedichtje.

Het weekend begon niet zo lekker, maar alle mannendingen hebben het meer dan goed gemaakt!

  • 22 Juni 2009 - 17:32

    Marcel En Ellen:

    Hoi Frank,

    leuk verhaal, we worden er helemaal vrolijk van. Zeker na die mededeling over de teleurstellende hoorzitting. En..Frank, je hoeft je echt niet te verontschuldigen over je trotse gevoelens voor Samuël; deze zijn heel gepast, als ik zie hoe dat mannetje zich ontwikkelt. Alle credits voor jullie! Ga zo door en heel veel succes de 3e!!
    Groeten uit Wijchen.

  • 22 Juni 2009 - 19:14

    Marieke:

    Lieve Frank
    Bedankt voor het mooie, lieve, leuke en grappige verhaal, Je bent een lieve, trotse papa!!!!
    Wij vinden het het heel erg voor jullie dat jullie niet door de tweede ronde heen zijn. We gaan 3 juli weer een kaarsje opsteken en heel erg duimen voor de herkansing!!!!!(dat heeft vorige keer ook geholpen)
    Heel veel liefs en een dikke kus van ons

    Marieke, Henri en Gijs

  • 23 Juni 2009 - 06:53

    Aad:

    Lieverds, mooi verhaal inzake mannenweekend. Hopelijk kunnen we dat snel hier in NL doen, lekker op zaterdag met de mannen een kop koffie doen. Als compensatie mag Samir dan ook mee met Lara... :)
    Wel vervelend van de rechtzaak en 3 juli gaat lukken, go for it!! We zullen blijven duimen voor een goede afloop! All the best en take care en geniet van elkaar. Ciao AAD

  • 23 Juni 2009 - 08:16

    Jochem:

    Hey Macho's! Wat een relaxed weekend na het vervelende nieuws van vrijdag. Misschien een idee om al jullie verhalen van deze site voor te leggen bij de rechter? Dan kan hij/zij niet anders concluderen dan dat Samuel het niet beter had kunnen treffen met zulke ouders...

    anyway, ik zal voor jullie duimen en hoop jullie daarna weer snel in Utrecht te kunnen begroeten!

    Groeten - Jochem

  • 23 Juni 2009 - 08:32

    Lennard:

    hi Frank, top dat je even wat schrijft. Gezien de eerste ronde en de pogingen die daarvoor nodig waren is het wellicht 'normaal' dat de tweede ronde ook niet helemaal zonder slag of stoot 'gewonnen' wordt door jullie. Echter wanneer jullie je koppies erbij houden dan komt het vast en zeker allemaal dik in orde! Kijk er naar uit om jullie weer hier te zien! Groet, Kim en Lennard

  • 23 Juni 2009 - 17:01

    Patricia Geerts:

    Hallo,

    Ik ben de schoonzus van Tom en Monique en dus de tante van Maliek.

    Voor jullie ook veel succes gewenst met de verdere procedure. We duimen hier allemaal hard mee, want het wordt tijd dat we die kleine mooie Keniaantjes eens in Nederland kunnen zien!

    Groeten Patricia Geerts


  • 24 Juni 2009 - 17:20

    Jan En Lucy:

    we hopen dat er gauw een goede wending komt in het proces van Samuel.Vier maar fijn zijn tweede verjaardag.Hiep hiep hoera van Jan en Lucy.

  • 24 Juni 2009 - 21:25

    Papa En Mama:

    Frank,
    Jouw schrijf stijle lijkt erg veel op die van Elise, je hoeft niet voor haar onder tedoen, dus in de toekomst zou ik zeggen ieder om de beurt, dat valt toch niemand op wie het geschreven heeft.

    a.s. Maandag alvast een leuke verjaardag:

    S A M U E L 2 J A A R !!

    Feest in huize BAGGERMANS.
    Geniet er samen maar lekker van.

  • 27 Juni 2009 - 17:04

    Serva:

    Wij zullen duimen op 3 juli voor jullie. Wij wensen jullie een heel gezellige tweede verjaardag van Samuel toe, een jongetje om trots op te zijn. Echt een leuk ventje.
    Groetjes, Toon en Serva

  • 28 Juni 2009 - 15:45

    Leo Kniest:

    hallo frank, via via kwam ik vanmiddag uit op jullie website. interessant te lezen hoe het met je gaat in Kenia en te zien wat jullie daar allemaal meemaken. Ik begrijp dat de overheid niet altijd wil meewerken, maar ik hoop, dat je binnenkort weer vooruitgang boekt. Je weet in ieder geval, waarvoor je het doet; caleb lijkt me een leuk mannetje. Ik begrijp, dat hij morgen jarig is: alvast gefeliciteerd en een prettige dag toegewenst!Succes met het vervolg en wellicht tot ziens in NL, some time, somewhere m vr gr leo

  • 28 Juni 2009 - 19:05

    Lotte:

    Beste Elise en Frank,

    Via google kwam ik op jullie site terecht. Erg leuk om jullie verhaal te lezen. Mijn man en ik zijn momenteel bezig met de adoptieprocedure en we staan op het punt om een vergunninghouder te kiezen. Kenia is voor ons zeker een optie en we willen dan ook heel graag in contact komen met ervaringsdeskundigen om wat vragen te stellen. Als jullie hier voor open staan, zou ik het erg waarderen een email te ontvangen op rwesterlaken@hotmail.com zodat ik mijn vragen kan stellen.

    Ik hoop wat van jullie te horen.

    Met vriendelijke groet,
    Lotte

  • 29 Juni 2009 - 20:41

    Tante Joke:

    lieve fam.

    eindelijk weer internet
    wij wensen jullie een leuke verjaardag,samuel 2 jaar proficiat heel veel succes voor 3 juli ik heb nog wat te lezen ?
    liefs oom andre en tante joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samuel en Caleb

Dag allemaal, Op 17 juli as ontmoet ik mijn ouders en broer Samuel voor het eerst. Dat zal wel even wennen zijn. We gaan veel leuke dingen doen met elkaar en Kenia verder verkennen. Onze avonturen & foto's zetten we op deze weblog. Dan leren we elkaar alvast een beetje kennen. Tot mails/ziens! Groetjes, Frank, Elise, Samuël en Caleb

Actief sinds 07 Dec. 2008
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 199581

Voorgaande reizen:

11 Juli 2012 - 11 Januari 2013

Ons tweede wonder!

Landen bezocht: