Rust en regelmaat - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu Rust en regelmaat - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu

Rust en regelmaat

Door: Elise Vonk

Blijf op de hoogte en volg Samuel en Caleb

29 December 2008 | Kenia, Nairobi

Voor alle ervaren ouders is de regel rust-regelmaat-reinheid vast gesneden koek. Wij, als onervaren ouders, hebben gisteren deze regel onopzettelijk in de wind geslagen. We hebben er een nacht en een opvolgende dag van ´op de blaren moeten zitten’.

Onze succesvolle ervaring op tweede kerstdag bij Mr. Nash en Judy smaakte naar meer avontuur. Dus gingen we de dag erop (derde kerstdag) met de Pastor en zijn vriendin naar Lake Naivashi, een uurtje rijden van Nairobi (in noord-west richting). Lake Naivashi is een prachtig meer in een natuurrijk gebied. Vogelaars kunnen er hun hartje ophalen.

Ons doel van dit uitje was het vinden van een leuk vakantieoord voor begin januari. We hadden bedacht dat Samuël wel in de auto heen en terug zou slapen. Ergens tussendoor zouden we hem wel eten geven. Helaas, onze verwachtingen kwamen niet overeen met die van de pastor. Hij had de missie te serieus opgevat en wilde ons zoveel mogelijk locaties laten zien. Auto in en uit… Even rustig zitten om iets te drinken en/of Samuël eten te geven zat er niet in. We kwamen dus niet toe aan rust en regelmaat, met het gevolg dat ons kind aan het einde van de middag hyperdepieper was. Zijn lichaam wilde graag slapen, maar zijn hoofdje draaide overuren. Ook bij thuiskomst kon hij de slaap niet vatten. Hij lag te draaien in zijn bedje, afgewisseld met huilen en hard zingen. Vanaf 1.30 uur ’s nachts hebben we geen oog meer dicht gedaan. We voelden ons slechte ouders en heel erg schuldig. Dit doen we NOOIT meer! Vanaf nu houden ook wij de regel rust-reinheid-regelmaat in ere.

• 29 December 2008 - 09:21

Lieke:

Ben ontzettend trots op jullie.

Dikke zoen

• 29 December 2008 - 09:32

Tamarinde:

Leuk he kinderen! De regelmaat-regel....goud waard. Met een jaartje of 4-5 draait dit trouwens om. Pap,mam wat gaan we vandaag doen, en als we klaar zijn wat dan en dan en dan. Totdat je niets anders kunt zeggen: DAN, DAN GA JE NAAR BED!!

• 29 December 2008 - 09:37

Jochem:

Hi Elise en Frank, ik denk dat de meeste jonge ouders dit wel herkennen. Geen enkele reden om je schuldig te voelen, hoort bij het proces! Vandaag maar even in de laagste versnelling en veel dutjes tussendoor :-)
    Take care!

• 29 December 2008 - 11:35

Adelaide:

Zeg nooit nooit ! Wel heel herkenbaar hoor, maar soms moet je toch maar gewoon even niet te strak aan de regelmaat houden... veel plezier met jullie 'ontdekkingsreis' van elkaar en van Kenia!

• 29 December 2008 - 11:39

Schinkel:

Kan niet wachten om jullie in Kenia te zien....
    Zullen we wel wat Alcohol nuttigen dan...
    Zullen gauw even bekijken wanneer het jullie beste uitkomt!!

X

• 29 December 2008 - 12:25

Serva:

Eindelijk jullie verslag verder gelezen vanaf 17 december. Wat is er veel gebeurd in de afgelopen 2 weken. Ben wel blij dat ik in Wijchen Kerst mag vieren, in Kenia heb je na de kerkdienst 2 weken vakantie nodig! Je ziet op de foto's Samuel veranderen van verlegen jongetje naar een grote, kleine boef! Wij wensen jullie een geweldig 2009 toe en heel veel succes met de opvoeding van Samuel!!

• 29 December 2008 - 12:54

Mama.:

Hoi lieverds.
    Het is weer ,n leuk verhaal en met leuke foto,s erbij.
    Niet in paniek raken als er even iets niet naar de zin verloopt,dat zul je straks in Nederland ook wel ervaren!
    Menigen ouders hebben er weken of zelfs maanden voor nodig om de drie r.r.r op orde te krijgen.
    Het zou dus wonderlijk zijn als jullie dat binnen 14 dgn.voor elkaar
    krijgen.Rustig blijven!!!
    Lieve groetjes uit Wijchen.

• 29 December 2008 - 14:18

Marieke:

Dag drie lieve Kanjers,
    Dit overkomt elke ouder, Gijs had ook altijd heel veel regelmaat nodig dan sliep hij beter en was het een stuk gezelliger!!
    Jullie doen het hartstikke goed maar dat had ik ook niet anders verwacht. Ik wens jullie woensdag een mooi uiteinde,

liefs en een dikke kus Marieke

• 04 Januari 2009 - 20:31

Elise Janszen:

lieve mensen,
    Zo herkenbaar!!!! Dit overkomt iedereen en er zullen altijd mensen zeggen oh dat heeft die van mij niet. Nou intussen geloof ik daar niks meer van. We hebben wel met zijn drien gelachen om jullie verhalen.

Dikke kus lies jullie zijn nu al top ouders