Onze eerste schooldag - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu Onze eerste schooldag - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu

Onze eerste schooldag

Door: Elise Vonk

Blijf op de hoogte en volg Samuel en Caleb

03 Februari 2009 | Kenia, Nairobi

De wekker ging wat eerder dan normaal, maar moeders was ruimschoots wakker voor die tijd. Ze voelde wat onrustige kriebels in haar buik. Er zat enigszins druk achter de ochtendritueeltjes. De klok werd regelmatig geraadpleegd; lagen we nog op schema? Het broodtrommeltje werd gevuld met eten, de rugzak werd ingepakt. Precies om 7.45 uur stond moeders met Samuël in de kinderwagen buiten de deur. Volgens moeders’ berekening zouden we dan om 8.15 uur op school arriveren en had Samuël nog exact vijf minuten om te acclimatiseren in het klaslokaal voordat de les om 8.20 uur zou beginnen. Maar eerst moest moeders nog een enorme berg vol met grote putten en hobbels beklimmen om bij school te komen. Het zweet gutste van haar voorhoofd…

Het is wel duidelijk; moeders was niet geheel ontspannen op deze eerste schooldag. Er speelde van alles door haar hoofd: ‘Zou hij het wel leuk vinden? Is het nog niet te vroeg?’ Samuël daarentegen had geen idee wat er ging gebeuren en hing relaxed in de kinderwagen. Op school aangekomen werd hij hartelijk ontvangen. Hij begon te spelen en keek niet meer op of om. Alleen toen hij zag dat ik wegging, moest hij huilen. De juffrouw kon hem snel troosten, dat hoorde ik nog. Daar sta je dan met je ‘moederziel onder je arm’ buiten het schoolgebouw.

Gelukkig was het voor moeder Sandra ook de eerste schooldag. We zijn samen naar het winkelcentrum gelopen. Daar hebben we een terrasje gepakt en ‘onze eerste schooldag’ gevierd met koffie en gebak. Vervolgens op mijn gemakje boodschappen gedaan. Opeens realiseerde ik me dat ik voor het eerst in zeven weken even alleen was. Het was fijn en raar tegelijkertijd!

Om 12.00 uur mocht ik Samuël weer ophalen. Ik was te vroeg. Dus ging ik van achter een bosje staan loeren wat hij aan het doen was (dat moet er vreemd uitgezien hebben, bedenk ik me nu). Hij zat blij te spelen in de zandbank. Zijn gezicht en T-shirt zaten vol met vlekken. Toen hij me zag, kwam hij meteen met een brede glimlach naar me toe en kreeg ik een hele dikke knuffel. Juffrouw Evelien en Juffrouw Ruth vertelden dat het erg goed was gegaan. Hij had niet gehuild en had zijn eigen ontdekkingsreis georganiseerd door het klaslokaal. Tevreden en gelukkig liep moeders over dezelfde rampzalige weg naar huis. En donderdag doen we het met alle plezier weer over; Samuël gaat voortaan naar school!

  • 03 Februari 2009 - 18:16

    Ernst En Vief:

    Dat leest als een super geslaagde dag en lekker om even wat tijd te hebben voor de broodnodige boodschappen, gaat snel voorbij zo'n 4 uurtjes toch? En nu ik toch aan de mail ben, super voor Frank zijn baan, binnen 2 weken een carrieremove, wat spannend allemaal!!! En wist je dat in het azM iedereen met jullie meeleest... de redacteuren van de brochures, Saskia, geestig he? Veel plezier met alles en een dikke zoen voor Samuel van Fien en Merijn ter ere van zijn eerste dag op school, zij weten er alles van. Dikke zoen en tot snel uit M'tricht.

  • 03 Februari 2009 - 19:11

    Floris En Linda:

    Hee!
    Zo leuk en ontroerend om te zien hoe het met jullie en de kleine Samuel gaat!Echt super gaaf en heel bijzonder! En wat een lekker mannetje is het..Nine is ook 1,5jaar dus wil graag met Samuel spelen als jullie terug zijn. Leuke leeftijd is 1,5jaar. Gezellig druk! Wij volgen jullie via deze site en wensen jullie heel veel geluk met Samuel. Jullie zijn een prachtig stel zo met z'n drietjes! Liefs Floris en Linda.

  • 03 Februari 2009 - 21:14

    Papa En Mama:

    Dag mama Elise,

    Met je moederziel onder je arm, maar voor jou en Frank geruststellend dat hij het schooltje leuk vindt en wij denken ook snel zal wennen. Hij is erg vrolijk van aard dus maakt hij ook heel snel kontakten en je zou kunnen zeggen dat heeft hij van zijn papa en mama, want die hebben er ook geen moeite mee.
    Het is ook fijn Elise dat je Sandra ontmoette, want gedeelde smart is halve smart en jullie kunnen ook even winkelen en bij kletsen.
    Fijn dat alles lekker loopt en de groetjes en liefs van ons uit het natte besneeuwde Wychen.

  • 04 Februari 2009 - 10:07

    Frans Verheijen:

    'k Blijf met interesse jullie verhaal volgen. Ik geniet ervan en van de goede stijl waarin het is geschreven. Het is bovendien een goed tegenwicht tegenover de slechte berichten, die ik hier over Kenia hoor bij de nieuwsberichten.
    Jullie gedrie alle goeds en veel liefs met groeten van Pat en mij.

  • 04 Februari 2009 - 11:24

    Elly En Cor:

    Elise en Frank.
    Wat hebben jullie een prachtige Zoon wij genieten er steeds van.
    Zaterdag Wordt het met je verjaardag extra genieten met je Zoon Samuel en Frank.
    Gefeliciteerd en een fijne dag.
    Groetjes Cor en Elly.

  • 04 Februari 2009 - 16:37

    Elise Janszen:

    he meid,
    stoer gewoon gedaan. tja raar he. nu krijg je alle dingen ook wel heel snel achter elkaar normaal duren dit soort dingen wel een paar jaar.haha.
    maar zon eerste dag goed zegt zoveel en dat hij weet dat jij hem altijd komt ophalen is het aller belangrijkste.

    Kus en wat ben je een topper. ik mis onze telefoontjes over dit soort dingen maar ben blij dat alles erg goed met jullie gaat.

  • 04 Februari 2009 - 17:16

    Mariken:

    Hee lekker mens!
    wat een heerlijk verhaal weer, klinkt hartstikke goed dat die eerste dag zo succesvol liep, kan geen toeval zijn...
    Geniet lekker van de tijd die je hiermee voor jezelf ´kado´ krijgt
    Even ´Elise´ zijn ipv mama....ook dat verdien je!
    Al mn liefs, dikke kussen ook aan the boyzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samuel en Caleb

Dag allemaal, Op 17 juli as ontmoet ik mijn ouders en broer Samuel voor het eerst. Dat zal wel even wennen zijn. We gaan veel leuke dingen doen met elkaar en Kenia verder verkennen. Onze avonturen & foto's zetten we op deze weblog. Dan leren we elkaar alvast een beetje kennen. Tot mails/ziens! Groetjes, Frank, Elise, Samuël en Caleb

Actief sinds 07 Dec. 2008
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 199557

Voorgaande reizen:

11 Juli 2012 - 11 Januari 2013

Ons tweede wonder!

Landen bezocht: