Toppers in Concert - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu Toppers in Concert - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu

Toppers in Concert

Door: Elise Vonk

Blijf op de hoogte en volg Samuel en Caleb

15 Februari 2009 | Kenia, Nairobi

Stan, Wendy en Sauti Sol… Je hebt er vast nog nooit van gehoord. Ik in ieder geval niet. Ik kan je verzekeren dat is jammer! Wat een MUZIKALE wonders en met de teksten was ook niets mis. Wat mij betreft kunnen ze Europa verrijken met hun liedjes:

Band Sauti Sol (=stem van de ziel): ‘When you come into this World you come alone. When you leave, you leave alone. Everyone may turn their backs on you and you may lose the ones you depend on. But it’s up to you to rise above your shortcomings and make something out of yourself.’

Gisteren bezocht ik op uitnodiging van Sandra een concert in het gebouw van Alliance Francaise van deze jonge en rijzende Keniaanse sterren. Een hele aangename verrassing! We hebben gelachen, gedanst en meegezongen. Het was een SUPER MEISJES-AVOND-UIT! Overal mooie, jonge Kenianen die uit hun dak gingen. Ik heb zo’n spijt dat ik mijn fototoestel niet bij me had. Ik verwacht wel dat er nog een filmpje van het concert op onderstaande website komt te staan.
Het lijkt geen toeval, maar ook deze sterren hebben hun eigen verhaal. Het waren kansloze jongeren uit een sloppenwijk. Via het project UpToYouToo (http://www.uptoyoutoo.org/index.php) kregen zij de kans om hun muzikale talent verder te ontwikkelen. UpToYouToo houdt zich enerzijds bezig met
het stimuleren van (kleinschalig) ondernemerschap onder jongeren zoals het ontwerpen van kleding, vervoersdiensten, timmerateliers, afval ophalen etc. Ze voorzien hiermee in hun eigen levensonderhoud. Anderzijds betrekt UpToYouToo jongeren via nieuwe media bij projecten, zoals bijvoorbeeld het Kilio cha Hakiproject. Het idee om een cd met een boodschap op te nemen met rappers uit het getto. Maar ook het professioneel ontwikkelen en begeleiden van muzikale talenten is onderdeel van UpToYouToo. De stichting werkt niet met donateurs, maar houdt inzamelingsacties dicht bij de jongeren in de buurt, zoals feesten, concerten of aansprekende internetacties.

Het was een feestje! Met dank aan Sandra!


  • 16 Februari 2009 - 06:35

    Marieke:

    Dag lieve alledrie,

    Hier is alles goed de Carnaval is hier al begonnen, Bergen op Zoom viert dit al 4 weekenden voor dat het echte carnaval begint ( ik vind er niks aan) Maar als ik jullie verhaal lees ga ik liever met jou (Elise) naar een feestje!!!!! Frank kijk maar uit met al die mooie jonge Kenianen!!!!!
    Wat een leuk verhaal weer, jullie zijn echt aan het genieten helemaal super!!!!

    liefs Marieke, Henri en Gijs

  • 16 Februari 2009 - 17:11

    Fam Janszen:

    he, het zal ook niet zo zijn de meiden op pad!!! HA.
    Lekker genieten.
    Heerlijk dat het zo allemaal gaat.
    Heel veel geluk.

    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samuel en Caleb

Dag allemaal, Op 17 juli as ontmoet ik mijn ouders en broer Samuel voor het eerst. Dat zal wel even wennen zijn. We gaan veel leuke dingen doen met elkaar en Kenia verder verkennen. Onze avonturen & foto's zetten we op deze weblog. Dan leren we elkaar alvast een beetje kennen. Tot mails/ziens! Groetjes, Frank, Elise, Samuël en Caleb

Actief sinds 07 Dec. 2008
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 199546

Voorgaande reizen:

11 Juli 2012 - 11 Januari 2013

Ons tweede wonder!

Landen bezocht: