Bakkie Leut! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu Bakkie Leut! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu

Bakkie Leut!

Door: Elise Vonk

Blijf op de hoogte en volg Samuel en Caleb

19 Februari 2009 | Kenia, Nairobi

Sinds onze stapavond van afgelopen zaterdag, gaat de schoolgang van Samuël en vriendje Matthew aanzienlijk minder soepel dan eerst het geval was. Samuel was zaterdag nogal geschrokken van het idee dat mama ook wel eens weg kon gaan. Als hij de school nu ziet, klemt hij zich aan me vast en huilt hij dikke tranen. Toch gaat mama weg. Later ontvangt ze een geruststellend sms-je van juffrouw Evelien dat de tranen gedroogd zijn en hij zich vermaakt in de zandbak.

En mama? Na het sms-je van juffrouw Evelien, vermaakt zij zich ook met haar adoptievriendinnen in het trendy koffiehuis Java. Een korte impressie van alle onderwerpen die de revue passeren tijdens een bakkie leut:
- Creatieve brainstormsessies over een speciale editie van KEK adoptie Mama (i.p.v. het reguliere magazine KEK Mama) tot een docu-soap ‘Adoption Mums On a Mission’ (een mix tussen de series ‘Gooise meisjes’ en Desperate housewives) of een uitgave voor een boek.

- Ambities; die ontbreken óf juist in de weg zitten.

- (oude) Actualiteiten zoals een Nederlander die de Taj Mahal in India swaffelt (Hoe stom kun je zijn?!) en andere belangrijke nieuwswaardigheden.

- Ruilhandel; krijg jij van mij deze ‘Linda’ (magazines zijn hier een schaars goed), wil jij dan een avondje bij ons thuis oppassen? Mijn man en ik willen graag een avondje samen weg…

- Tips & trucs: van ‘Weet jij nog leuke uitjes?’ tot ‘Wat doe jij als je kind stout is? ‘ en ‘Waar verkopen ze zwemluiers?’

- Roddelen: Ken je die familie Ankoné uit Wijchen? De groeten uit de Rimboe!… aan haar moeder en alle tantes in Wijchen van Sandra.

- Discussies over het zwarte Kenia: Dan gaat het over contact met Kenianen. Of over de positieve (lees de andere artikelen op mijn weblog) en negatieve kanten aan Kenia zoals armoede, corruptie, infrastructuur, bureaucratie en stroomuitval m.n. gedurende de zondagen.

Vandaag, tijdens mijn tijdelijk laatste koffiesessie, raakten we helemaal in de VAKANTIE MOOD. Ik denk omdat Frank, Samuël en ik morgen naar Mombasa vertrekken voor een flinke dosis Zon, Zee en Strand! Daar zullen we ook mijn broer John, schoonzus Tamarinde, Julieke, Tobias en Danjella ontmoeten. Ik probeer mezelf alvast een beeld voor te stellen van deze familie hereniging; de kids samen zandkastelen bouwen op het strand en fijne strandwandelingen maken met z’n allen op blote voeten langs de zee. Mombasa en grote broer, HERE WE COME!

  • 19 Februari 2009 - 11:32

    Hanneke:

    Lieverds, geniet van jullie vakantie!!

  • 19 Februari 2009 - 11:41

    Mama:

    Zo houdt jij het wel vol met dat koffie leuten!!!Maar er kunnen ook mooie dingen uit voortvloeien.Nog een nachtje slapen en dan is de hereniging.Papa en ik zijn er steeds mee bezig.Wij wensen jullie samen heeeel veel plezier.Liefs uit Wijchen.++++

  • 19 Februari 2009 - 13:50

    Ilse:

    Hoi hoi,

    fijne vakantie gewenst. Ik morgen op reis, maar na mijn reis spreek ik je snel op skype Elise!
    Liefs,
    Ilse

  • 19 Februari 2009 - 17:02

    Marcel En Ellen:

    Klinkt goed Elise, wat je daar allemaal doet met de vrouwen.
    Leuk vooruitzicht, jullie vakantie met John, Tamarinde en kids; ben heel benieuwd hoe Samuël het ervaart.
    Wij gaan morgen ook op vakantie naar Oostenrijk; op de lange latten maar weer!
    Fijne vakantie !!

  • 20 Februari 2009 - 08:25

    SharePeople:

    Ik begrijp dat we je niet alleen leesvoer hebben gestuurd, maar ook ruilhandel voor avondjes oppas, haha!! :-D
    Liefs!
    Karin

  • 20 Februari 2009 - 11:37

    Marieke:

    Hallo Gooise vrouw,

    Je bent goed bezig lekker genieten!!! Heel veel plezier op jullie vakantie!!!

    Liefs Marieke Henri en Gijs

  • 20 Februari 2009 - 12:46

    Natasja:

    Leuk plan van Kek adoptie Mama. Moet ik je helpen? Heb tijd zat op mijn werk nu.
    Veel plezier met je strand-uitje.
    xxx

  • 23 Februari 2009 - 10:22

    Jeroen:

    Hoi lieve mensen,

    Zaterdag nog aan jullie gedacht. We zaten bij Orlof te lunchen met Samir, Marc Lagendijk, Heidi en Bruun, Anne, Schinkel en ik. Heel leuk met een klein ventje erbij. Binnenkort Samuel en jullie erbij natuurlijk!

    Groet

  • 24 Februari 2009 - 16:35

    Lilian:

    Hi Elise en Frank,

    Jullie vermaken je daar wel zo te lezen! Blijft leuk om jouw verhalen te lezen, Elise! Fijne 'vakantie' gehad??

    Liefs Lilian

  • 25 Februari 2009 - 13:38

    JSchinkel:

    He ben weer eens!! Nou jou bakkie leut was toch anders dan mijn bakkie leut. En nee...Niet bakkie Leuter!! (al hoewel).
    Als vanouds weer Carnaval gevierd bij de Dubbeldammekes in maastricht. Verkleed als "Zjus geland in de Moas"-Piloot en stewardessen. Merlijn, Vief, en Lieke als niet te versmaden stewardozen, ernst en ik als knappe trendy Piloten. Ondanks de regen, smaakte on Bakkie Leut ook goed. Realiseerde dat 20 biertjes in een uur ECHT wel kan. Een mooi feestje was het weer. Erg veel gelachen.

    Ben benieuwd hoe Mombassa gaat worden. Met familie, dus word leuk!! Geniet ervan. Wij zien elkaar alweer over 2 1/2 week, dus dat schiet op!!

    Dag maar weer!!

  • 25 Februari 2009 - 14:36

    Elise Janszen:

    He meid,
    Wat een heerlijkheid lekker bakkie leut en nergens naar om kijken.
    Ah van Samuel hij doet het goed.
    Lekker jogie.
    Ik bel je gauw.

    Thanks voor je kaart

  • 25 Februari 2009 - 20:04

    Bas & Gerdy:

    Wat een feest; de 1e echte familie vakantie!! Jullie zijn nu vast heerlijk aan het genieten. In NL is het nog steeds nat, koud en vies winterweer. Heel veel plezier en een dikke kus

  • 28 Februari 2009 - 10:07

    Martijn & Auk:

    Hé kanjers!
    We zijn erg benieuwd hoe jullie fam. hereniging, het strand en de zon was. Hopelijk zijn jullie met volle teugen aan het genieten. Hier alles zijn gangetje, steeds dikker wordende Auk, nog steeds drukke Martijn, maar bovenal erg gelukkig en goed in ons vel!
    Dikke knuffel voor 3!

  • 01 Maart 2009 - 14:04

    Marieke:

    Dag lieverd,

    Hoe is jullie vakantie geweest? Het is hier vandaag super mooi weer het wordt lente yeahhhhh!!!

    Liefs Marieke Henri en Gijs

  • 01 Maart 2009 - 14:41

    Saskia:

    Lieve Elise,
    Wat geweldig om over jullie avonturen te lezen. Ik had een deel gemist, dus heb net een inhaalslag gemaakt. Indrukwekkend en geweldig. Geniet met z'n 3-en! Groetjes, Saskia van 't Hof

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samuel en Caleb

Dag allemaal, Op 17 juli as ontmoet ik mijn ouders en broer Samuel voor het eerst. Dat zal wel even wennen zijn. We gaan veel leuke dingen doen met elkaar en Kenia verder verkennen. Onze avonturen & foto's zetten we op deze weblog. Dan leren we elkaar alvast een beetje kennen. Tot mails/ziens! Groetjes, Frank, Elise, Samuël en Caleb

Actief sinds 07 Dec. 2008
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 199607

Voorgaande reizen:

11 Juli 2012 - 11 Januari 2013

Ons tweede wonder!

Landen bezocht: