Check-up - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu Check-up - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu

Check-up

Door: Elise Vonk

Blijf op de hoogte en volg Samuel en Caleb

15 Januari 2009 | Kenia, Nairobi

Soh, de eerste controle van het bemiddelingsbureau ‘Little Angels Network (LAN)’ zit erop. Ik wist niet of ik me daar nu druk over zou moeten maken. Avelyne kwam met haar baas langs. Hij werd voorgesteld als de social worker, die nog een aantal keren terug komt om te kijken hoe het met Samuël en onze hechting gaat.

De social worker is niet lang binnen geweest. Hij had zijn telefoon in de auto laten liggen, zei hij. Maar aan het einde van het gesprek was hij nog niet binnen. Toen we Avelyne na een half uur uitzwaaiden, lag hij in de auto te relaxen. Ik heb besloten dat ik er maar het beste van denk; hij zag meteen dat het goed zat en dacht ‘ik heb wel wat beters te doen.’

Avelyne had een vragenlijst, die we samen hebben doorgelopen. Allemaal vragen over het eten, slapen, ritme, spelen van Samuël. Op het (wisselvallige) slaapgedrag van Samuël na, kon ik Avelyne bevestigen dat alles goed gaat met Samuël en dat we heel wat aflachen met elkaar.

Maandag as gaan Samuël en ik terug naar het weeshuis. Dit is een verplicht bezoek. Ik vind het spannend om daar heen te gaan omdat ik geen idee heb hoe Samuël gaat reageren op zijn oude omgeving en verzorgsters? Is hij het allemaal al vergeten, of juist niet. Maar ik ben ook wel nieuwsgierig naar het verloop. Zij hebben hem nu een maand niet meer gezien. Vinden ze dat hij geestelijk en lichamelijk gegroeid is? Hij wordt dan ook gewogen. Ik vermoed dat hij flink is aangekomen sinds hij bij ons woont. Dat merk ik bijvoorbeeld wanneer ik met hem op de arm naar het dichtstbijzijnde winkelcentrum wandel (25 min, bergopwaarts). Dat is flink werken, kan ik je verzekeren… Ik heb het inmiddels ook twee keer geprobeerd met de Buggy, maar de onderdelen vliegen me om de oren. De wegen hier zijn te slecht voor een gewone ‘Europese’ Buggy. Och ja, die beweging kan ik ook best gebruiken… dan hoef ik niet meer te gaan sporten.

Maar voordat het alweer maandag is, gaan we voor ‘een weekendje weg’ samen met Gert-Jan, Sandra en Matthew. We worden morgen (= vrijdag) om 14.30 uur opgehaald door hen in onze huurauto. We rijden voor het eerst zelf. We bezoeken de voet van Mount Kenya en logeren bij Castle Forst Lodge: http://www.oja-services.nl/kenya. Het schijnt er prachtig te zijn. We hebben er veel zin in!

  • 15 Januari 2009 - 18:03

    Marcel En Ellen:

    Hoi, succes as maandag; lijkt me ook heel spannend, maar aan jullie verhalen te lezen, gaat Samuël graag weer met jullie terug naar huis.
    Heel fijn weekend!
    Groetjes uit Wijchen.

  • 15 Januari 2009 - 19:36

    Ria:

    hallo elise, ik zie wel dat het erg goed gaat met samuel hij heeft het prima na het zin vooral met zo;n lieve mama en papa,ik denk dat hij het maandag wel leuk vindt,maar hij gaat het allerliefst weer met jullie mee. Ga lekker van jullie weekend genieten en een knuffel voor samuel. Veel liefs.

  • 15 Januari 2009 - 23:29

    Papa En Mama:

    Wel een interessant beroep social worker, als je alleen zorg hebt over je mobieltje.
    Samuel gaat maandag a.s. graag weer met jou mee Elise, maak je daar maar geen zorg om.
    Leuk een weekendje uit met vrienden, genieten natuurlijk.
    Hoe is het Frank de eerste week bevallen in zijn nieuwe werkomgeving ?
    en Hoe zijn de reaktie,s van Samuel als Frank van zijn werk thuis komt ??
    Liefs uit Wychen en een fijn weekend toegewenst.

  • 16 Januari 2009 - 06:48

    Tamarinde:

    Nu, om die social worker hoef je je ook geen zorgen te maken lijkt het. Ben benieuwd of hij uberhaupt zijn gezicht nog eens laat zien. Sluit me bij de anderen aan ben ook benieuwd hoe Franks baan tot nu toe bevalt.

  • 16 Januari 2009 - 13:05

    Maartje:

    Hoi Elise, wat leuk om al jullie berichten te lezen en de video's te bekijken! Zo te zien gaat het hartstikkegoed met jullie drietjes! En ik weet zeker dat die controlediensten dat ook meteen zullen zien! Hier in Amsterdam alles prima, volgende week weer lekker aan de slag met de studie. In ieder geval heel veel plezier dit weekendje weg en zoals de anderen zeggen, samuel gaat maandag weer vrolijk met jullie naar huis! Kus M'tje

  • 17 Januari 2009 - 19:00

    Evelyn:

    Hoi Elise, ook ik heb na alle enthousiaste verhalen van Lieke jullie site bezocht. Wat een mooi, ontroerend verhaal en mooie foto's!! Ik wens jullie nog een fijne tijd in Kenia en geniet van jullie lieve mannetje (snoepje!). Evelyn (alias Eef)

  • 17 Januari 2009 - 21:09

    Marieke:

    Dag lieverds,

    Maak je niet druk over die social worker, dit zegt iets over de gang van zaken in Kenia. Die man zag gelijk dat jullie super ouders zijn en is lekker in de auto gaan slapen hi hi!!!
    Ik ben zo trots op jullie want, jullie zijn in een korte tijd al een echt gezinnetje geworden. Ik denk dat Samuel het wel leuk vind even terug te zijn in het weeshuis maar, daarna super blij dat hij met zijn lieve papa en mama naar huis gaat!!!
    Fijn weekend,

    Liefs Marieke, Henri en Gijs

    Ps: We hebben allemaal de griep in Nederland jullie blij dat jullie in het warme Kenia zijn


  • 18 Januari 2009 - 15:40

    Corrie & Wim:

    Hoi Frank & Elise
    Ik heb jullie fotoboek gezien.
    Wat een schatje,geniet van je gezinnetje.

    Groetjes Corrie & Wim Willems

  • 19 Januari 2009 - 11:35

    Schinkel:

    Nou het is geregeld. Lieke en ik hebben de ticket geboekt. We komen Vrijdag 13 Maart rond 9 uur pm aan. Zaterdag 4 april, vertrekken we naar +31.

    Ik zie er erg naar uit om die kleine te zien en natuurlijk jullie allebei een dikke knuffel te geven.

    Hoe bevalt het jou Elise, nu Frank op kantoor zit, door de week.

    Bellen gauw even via Skype.

    Zoen Jeroen

  • 19 Januari 2009 - 12:15

    Natasja:

    Wellicht kun je het vergelijken als bij het nederlands consulatie bureau. Daar vragen ze ook van alles, maar als het goed gaat, gaat het goed. En dus niets veranderen!

    Je pakketje is nog niet op de post gegaan hoor... nog ff geduld aub.

    Liefs,
    Natasja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samuel en Caleb

Dag allemaal, Op 17 juli as ontmoet ik mijn ouders en broer Samuel voor het eerst. Dat zal wel even wennen zijn. We gaan veel leuke dingen doen met elkaar en Kenia verder verkennen. Onze avonturen & foto's zetten we op deze weblog. Dan leren we elkaar alvast een beetje kennen. Tot mails/ziens! Groetjes, Frank, Elise, Samuël en Caleb

Actief sinds 07 Dec. 2008
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 199574

Voorgaande reizen:

11 Juli 2012 - 11 Januari 2013

Ons tweede wonder!

Landen bezocht: