Vakantie Quiz - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu Vakantie Quiz - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu

Vakantie Quiz

Door: Elise Vonk

Blijf op de hoogte en volg Samuel en Caleb

02 Maart 2009 | Kenia, Nairobi

Het weerzien met broer John, schoonzus Tamarinde en hun kinderen Julieke (7 jaar), Tobias (5 jaar) en Danjella (3 jaar) was erg leuk. Om 7 uur ’s ochtends stonden vijf bleke gezichtjes op ons te wachten op het vliegveld in Nairobi. De kinderen maakten direct contact met Samuël. Al snel dansten & sprongen ze in het rond. Daarmee fleurden ze de saaie luchthaven op en vermaakten ze menig medepassagier. De vlucht naar Mombasa verliep heel voorspoedig, evenals de start van onze vakantie.

Hieronder volgt een Q&A* over onze vakantie:
Wat vonden we de leukste activiteit van de vakantie?
• Julieke: Tijdens onze safari in het natuurreservaat Tsavo Oost zagen we heel veel dieren. Die liepen gewoon vrij rond. Heel anders dan in een dierentuin. De gazelles vond ik het mooist. We hebben wel 20 diersoorten gezien.
• Tobias: Op onze safari zagen we ook Bavianen die hun babytjes over gooiden naar elkaar. Één Baviaan zat heel dicht bij onze bus en bleef maar kijken naar ons.
• John: Aan ons hotel grensde het strand en de zee. Waagde ik me op het strand dan werd ik belaagd door verkopers. Op dag één kocht ik petten, armbandjes en kettinkjes. Mijn aanwezigheid snelde zich vooruit. Vanaf het strand riepen ze ‘Mr. John, Yoehoe!’ om aandacht van me te trekken. Ook hielden de verkopers bij hoeveel dagen ik nog in Mombasa bleef (lees; hoeveel ze nog aan me konden ‘slijten’). Och, leuk spelletje.
• Frank: Geef me water, zon en een balletje en je hebt geen kind meer aan me…

Welke topprestaties hebben we deze vakantie geleverd?
• Tamarinde: We vertrokken om 4.00 uur ’s ochtends op Safari en waren ’s avonds pas weer om 19.30 uur thuis. De kinderen hebben zich voorbeeldig gedragen. Het was bloedheet in de bus en ze hadden nauwelijks bewegingsvrijheid.
• John: De vluchten van Nederland tot en met Mombasa gingen heel goed. Ik ben trots op mijn kinderen.
• Julieke: We gingen een strandwandeling maken. Dat was best een zware tocht door het zand en met hoge golven. Ik werd als enige kind niet gedragen. Daar ben ik trots op.
• Samuël: Aan het begin van de vakantie kon ik niet zwemmen. Nu wel. Ik ga zonder problemen in het grote, diepe bad en durf ook van de rand te zwemmen.

Wat vonden we het spannendst op deze vakantie?
• Tobias: Vrij in het begin van onze vakantie, gingen we met een boot de zee op. Ik ben samen met mama, papa, Frank en nog andere mensen gaan snorkelen in de zee. Er was best sterke stroming. Ik heb heel veel mooie vissen gezien. Ik zou nog best vaker willen snorkelen.
• Frank: John en Elise gingen samen boodschappen doen bij de dichtst bijzijnde supermarkt. Na drie uur waren ze nog niet terug. Toen ging ik me toch zorgen maken. Bleek dat ze er lopend naar toe waren gegaan en onder weg daar een kopje koffie, daar een ijsje, nog even een SPA en een dierentuin bekijken. En gewoon niet even bellen…

Wanneer hadden we het warmst?
Elise: We wilden graag Fort Jezus, de oude stad en de haven bekijken. Ondanks dat we voor de ochtend hadden geboekt , was het toen al bloedheet. Ik kreeg het alleen maar warmer, omdat Samuël niet wilde lopen. Ik moest hem dus dragen. Maar ik was toch al oververhit omdat Samuël en ik geen beste ochtend hadden samen.

Wat vonden we het gekste dat we hebben meegemaakt?
• Tobias: Dat blaadjes van een bepaald plantje gaan liggen zodra ik ze aanraak. Maar ook de animatiefilmpjes die ik tijdens de vlucht naar Mombasa bekeken heb.
• Tamarinde: Dat de Duitse pensionado´s in het hotel, al om 11.00 uur ’s ochtends aan het bier gingen.
• Elise: Een toerist wilde, zonder te vragen, een foto van Samuël maken op nog geen halve meter afstand.

Wat vonden we van het hotel?
• Julieke en Tobias: Wij vonden het zwembad leuk! De acrobaten, die iedere avond bij het hotel optraden, waren ook kei leuk. WAUW, wat zijn die lenig! Er was zelfs een man die vuur kon eten.
• John: We ontbeten buiten in de zon en ook ’s avonds als de zon al weg was aten we buiten.

Wat vonden we het stomste aan deze vakantie?
• Danjella: Iedere ochtend weer die vieze malariapillen slikken. Ik had er flink de pé in.
• John: Betalen met de credit card (3 verschillende nog wel) was een ‘mission impossible’ in Mombasa.
• Elise: Frank moest op maandag al weg (na 4 vakantiedagen) om weer aan het werk te gaan bij Orange/Telkom Kenya. Dat was een stomme beslissing van ons.
• Julieke: Ondanks het smeren met factor 50 zonnebrandcrème was ik verbrand in mijn gezicht en dat deed erg pijn.

Wat vinden jullie van jullie nieuwe neefje Samuël?
• Julieke: Ik vind Samuël leuk. Hij komt heel vaak knuffelen.
• John: Samuël is nog lekker klein en op een leuke manier ondeugend.
• Tamarinde: Hij is leuker in het echt. Skype geeft wel een beeld, maar nu is het veel completer.

Wat hebben we geleerd over Kenia?
• Julieke: We zijn naar een soort openluchtmuseum geweest, waar de leefgewoontes van vijf van de acht streken in Kenia getoond werden. Ik zag hoe klein de huisjes waren waarin de Kenianen woonden. De bedjes waren zo ontzettend klein. Ook leerde ik daar dat deze mensen hun huis zelf bouwen. Heel anders dan thuis!
• Tobias: Dat hele slimme jongetjes (ik dus) de bijnaam Jenga krijgen. Dat lukt als je snapt hoe een handboor van de lokale bewoners werkt, ik had het meteen in de gaten. Verder heb ik geleerd dat je hier tegen iedereen “no money”moet zeggen.

Willen we nog een keer op vakantie in Mombasa/Kenia?
• Julieke: Ja, ik zou nog wel een keer terug willen komen.

* Q&A = vraag en antwoord sessie

  • 02 Maart 2009 - 10:07

    Lennard:

    jullie hebben het zwaar... :))

    Frank: beetje bewegen zou niet slecht zijn (foto zwart-wit)...

  • 02 Maart 2009 - 10:29

    Marcel En Ellen:

    Geweldig, wat moet dat een leuke vakantie zijn geweest! Fijn, dat het ook meteen klikte met de kinderen. En nu nog een paar maandjes wachten tot jullie elkaar veel vaker zullen zien!
    Groetjes uit Wijchen.

  • 02 Maart 2009 - 10:49

    Schinkel:

    Kan niet wachten...Nog 11 dagen

  • 02 Maart 2009 - 19:32

    Lieke:

    Aftellen is begonnen.....tot heel snel

    Kus

  • 03 Maart 2009 - 20:18

    Ria:

    hoi elise,wat hebben jullie het leuk gehad geweldig om dit te lezen erg leuk voor jullie zoon omdit te beleven zo met ze neefjes,nicht,oom en tante ik geniet van de verhalen en de foto,s prachtig allemaal doe ze allemaal de groeten van mij en een dikke knuffel voor de kids geniet er nog maar lekker van met je gezin,veel liefs van mij .

  • 07 Maart 2009 - 12:10

    Elise Janszen:

    he wat leuk om je familie te zien. Jammer van Frank dat hij aan het werk moest.
    Leuke verhalen en heerlijk die eerlijkheid van de kids.
    Geniet nog lekker van alles.
    Ik heb je een email gestuurd dan heb je mijn adres ook.

    X van ons Paul, Elise en Perry

  • 08 Maart 2009 - 07:59

    Marieke:

    Wat een geweldig verhaal weer super leuk geschreven. Als ik de foto's zie word ik gewoon een beetje jaloers wat heben jullie een heerlijke vakantie gehad! Super dat het zo klikte met de kinderen wij kijken ook uit om Samuel in het echt te ontmoeten het is een scheetje!!!!

    Liefs Mariek, Henri en Gijs

  • 08 Maart 2009 - 10:20

    Mien Van H:

    Wat hadden jullie een fijne tijd met elkaar!
    Leuk om te zien,dat de kinderen het samen zo goed kunnen vinden.
    Groetjes uit Oss.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samuel en Caleb

Dag allemaal, Op 17 juli as ontmoet ik mijn ouders en broer Samuel voor het eerst. Dat zal wel even wennen zijn. We gaan veel leuke dingen doen met elkaar en Kenia verder verkennen. Onze avonturen & foto's zetten we op deze weblog. Dan leren we elkaar alvast een beetje kennen. Tot mails/ziens! Groetjes, Frank, Elise, Samuël en Caleb

Actief sinds 07 Dec. 2008
Verslag gelezen: 7832
Totaal aantal bezoekers 199710

Voorgaande reizen:

11 Juli 2012 - 11 Januari 2013

Ons tweede wonder!

Landen bezocht: