Einde schooljaar - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu Einde schooljaar - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu

Einde schooljaar

Door: Elise Vonk

Blijf op de hoogte en volg Samuel en Caleb

05 Juli 2009 | Kenia, Nairobi

De timing van de rechter is meer dan perfect; het schooljaar is sinds vorige week ten einde. Samuël heeft schoolvakantie. Wat klinkt dat al stoer! Wel heel erg jammer, want de Nederlandse school in Nairobi is helemaal het einde!!! Hij heeft er ontzettend veel plezier beleefd dankzij zijn geweldige juffen Eveline, Ruth en Ana. We zijn benieuwd of de kinderdagopvang in Nederland deze schoolervaring kan evenaren?!

Afgelopen woensdag was er een afscheid op het schoolveldje, inclusief oud Hollandse spelen. Voor de kleinsten was er een spelletje met een groot zeil van vliegermateriaal. Alle kindjes moesten een stukje van het zeil vasthouden. Als het zeil omhoog gegooid werd, riep de juffrouw een naam van een kindje. Dat kindje holde vervolgens onder het zeil door. Erg spannend op deze leeftijd. Het volgende spelletje was het springen over hoepels op de grond en ‘tijgeren’ door een ‘tunnel’ van hetzelfde vliegermateriaal. Bij de één ging dat wat beter dan bij de ander. Samuël bekeek het van een afstandje en ging vervolgens zijn eigen gang (heel ergens anders). Goh, van wie zou hij dat nou hebben??

De juffen hadden ook nog wat voor/over Samuël geschreven:
‘Het was heel fijn om jou in onze peuterklas te hebben. Jij lekkere, lieve, malle, stoere jongen.’

‘A very happy and charming boy. He understands well and co-operates with everyone around him. He’s very strong.’

Na afloop waren er hapjes en drankjes voor groot en klein. We kregen zelfs een cadeautje: een echte klassenfoto. Doodmoe en voldaan gingen we naar huis.

PS: We wisten niet dat je je als ouders zo trots kon voelen op onze zoon door de lieve woorden van de juffen.

• 05 Juli 2009 - 12:38

Ellen En Marcel:

Elise, opnieuw een leuk verslag! Heb je trouwens al besloten tot het bundelen van al jullie ervaringen? Er zit in ieder geval veel schrijverstalent in jullie verslagen en mijns inziens ook een goed en waardevol boek! Heb je al enig idee wanneer jullie als gezin Baggermans weer in Nederland terug zijn?

• 06 Juli 2009 - 06:42

Karin West:

Leuk Elise!
    En fijn dat Samuël Baggermans gelijk schoolvakantie heeft. Kan-ie lekker even wennen aan Nederland en aan zijn echte thuis :)
    We hopen allemaal je gauw weer terug te zien, en dan verwachten we natuurlijk ook een bezoekje van Samuël ;)

• 06 Juli 2009 - 21:12

Tante Joke:

lieve fam, wel laat maar van harte gefeliciteerd ,geweldig nieuws ,bij opa en oma hebben wij het al gevierd,wat een leuke foto van jullie gezinnetje we hopen jullie gauw weer terug te zien lieve groeten oom Andre tante Joke

• 07 Juli 2009 - 07:36

Franca:

Lieve alledrie,

Van harte proficiat! Tjonge, wat is dit een langlopend (en niet altijd even soepel) proces geweest.
    Alle respect voor de manier waarop jullie met tegenslagen zijn om gegaan en uiteindelijk van ieder positief ding weer een "feestje" weten te maken.
    (Geven jullie ook cursus, eenmaal terug in nederland, hihi)
    Ik hoop jullie met de kleine, stoere, Samuel Baggermans op de van-Dorsten-Ruinie te ontmoeten...
    Geniet van jullie resterende tijd daar!
    Veel liefs, Franca xx

• 08 Juli 2009 - 19:31

Jolanda:

Lieve familie,

Een beetje laat, maar: gefeliciteerd!
    Geniet nog van jullie laatste weken (ik zie op de site dat Samuel over 22 dagen terug in Nederland is...dus ga ervan uit dat jullie al plannen hebben voor jullie terug vlucht)...
    HAVE FUN!!!

Groetjes,