Drie streepje vijf uitroepteken - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu Drie streepje vijf uitroepteken - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu

Drie streepje vijf uitroepteken

Door: Elise Vonk

Blijf op de hoogte en volg Samuel en Caleb

09 Februari 2009 | Kenia, Nairobi

Ja hoor, ik durf het best luid en duidelijk te zeggen: ik ben 7 februari jl. 35 jaar geworden. Met hier en daar een grijze haar, een paar rimpels maar uitstekend in mijn vel zittend, heb ik een fijn levensjaar achter de rug. Deze topvorm hou ik gewoon nog een tijdje vast. Ik voel het! Dus op naar de 40, 50, 60, 70 en 80 jaar…!

Maar even terug naar mijn verjaarDAG: in de ochtend hebben ik, mijn twee lieve mannen en nog een aantal leuke mensen van hier, mijn verjaardag gevierd met koffie/thee en lekkere koeken bij de theetuin Amani Ya Juu. Dat was heel gezellig. In de middag kreeg ik van Frank en Samuel een paar uur ‘Elise-tijd’. Dat hield in dat ik gewoon mocht doen waar ik zin in had. Toen ik thuis kwam hing er een lieve brief op de voordeur met ballonnen en een instructie; ‘volg de pijlen’. Zo kwam ik bij een sfeervol ingerichte badkamer terecht; koekjes, snoepjes, drank en magazines lagen klaar. Ik kreeg nóg meer tijd voor mezelf. Na een tijdje kwam ik volledig ontspannen uit bad. Frank en Samuël stonden klaar met cadeautjes; een glasgeblazen vaas met grote bos bloemen en een trui. Helemaal mijn smaak. En alsof dat nog niet genoeg was, heeft Frank heerlijk voor me gekookt en tot slot hebben we de DVD ‘Out of Africa’ gekeken. Een film die we nog niet gezien hadden, maar een ‘must’ is als je in Kenia woont (of er naar toe gaat). Het is een verfilming van het boek van Karin Blixen, een dame die lang geleden in Karen woonde (een wijk in Nairobi). De film (/boek) gaat over haar leven in Kenia. Ze is hier nu nog een icoon.

Op zondag ging de verwennerij gewoon verder; lekker rustig aan in de ochtend. De weblog checken naar aanleiding van mijn brutale verzoek. Gelukkig waren de reacties positief. Er was zelfs al geld gestort op mijn rekening (binnenkort zal ik een update geven over het totale bedrag aan donaties). Het geeft een heel goed gevoel dat mensen het Eethuis willen steunen en mij hun geld toevertrouwen! ’s Middags zijn we naar het Nairobi National Museum gegaan. Wauw, wat een aanrader! Dat doet echt niet onder voor de musea in Europa. Verder is het park rondom het museum mooi aangelegd met veel groen en kunstobjecten. Het koffie-/theehuis maakte ons bezoekje helemaal af. Op een hoger gelegen terras genieten van een drankje met muziek op de achtergrond. Er was namelijk een Afrikaanse band aan het spelen. Echt ge-wel-dig! Maar de top-er van deze dag was toch wel ons geschminkte kindje. Wat een schatje!

Ik wil iedereen HEEL ERG BEDANKEN voor de hartelijke berichten gedurende mijn verjaardag. Ik heb de leukste, liefste, gezelligste skype gesprekken, weblog reacties, mailtjes en kaarten ontvangen. Ik voelde me ECHT jarig!


  • 09 Februari 2009 - 17:51

    Imke Vonk:

    Hoi Elise, Frank en Samuel!

    Bij deze alsnog een felicitatie van het nichtje uit Nijmegen;) Ik heb via mijn ouders de link naar jullie weblog doorgestuurd gekregen en lees met veel plezier ieder berichtje! Alhoewel ik Samuel nog niet in het echt heb gezien, voelt het wel alsof ik hem al ken! Ik heb reeds vol trots tegen vriendinnen verteld dat ik een achterneefje uit Afrika erbij heb gekregen:)Ik vind het echt ontzettend leuk dat iedereen zo met jullie mee kan genieten en hoop nog veel mooie verhalen te mogen lezen de komende maanden! Ontzettend veel plezier en mooie momenten toegewenst vanuit Nijmegen:)

    Groetjes, Imke.

  • 09 Februari 2009 - 19:00

    Tinie Gijsbers:

    Hallo Elise,Frank en Samuel,
    Nou, een echte verwendag heb je gehad met jouw verjaardag Elise. De film "Out of Africa" heb ik ook gezien, geweldig vond ik deze film, vooral op het grote doek in de Bios en het boek is ook fantastisch.
    Wat een lief jochie is Samuel toch, vooral als hij zo mooi gesminkt is. Groetjes en liefs uit Wijchen.
    Tinie

  • 10 Februari 2009 - 06:59

    Arma:

    Ga ´ns rechtop zitten en zing dan luidkeels:

    Lang zal ik leven (3x)
    In de Gloria (3x)
    HIEPERDEPIEP HOERA! (3x)

    Van Harte (alsnog...)!

  • 10 Februari 2009 - 07:01

    SharePeople:

    Hai Elise!
    Nog een keer gefeliciteerd hoor! En heb je je verjaardagspakketje al ontvangen, of is het nog onderweg en blijft het nog even een verrassing?
    :-)
    Groetje!
    Karin

  • 10 Februari 2009 - 07:22

    Kim Jansen:

    Hallo Elise en fam.,

    Na enige twijfel toch een bericht op jullie geweldige weblog. Ik geniet van de verhalen! Via o.a Franca en Godelieve heb ik de link naar jullie site doorgestuurd gekregen. Donderdag vlieg ik samen met mijn vriend en onze 2 zoontjes voor een week naar Nairobi omdat wij waarschijnlijk in juli voor 2 jaar naar Kenia gaan verhuizen. Misschien vindt je het gezellig, weet je nog uit Wijchen wie ik ben
    (zusje van Chantal Jansen) en kunnen we wat afspreken. Graag hoor ik 'live' je verhalen. Als we nog wat uit nederland kunnen meenemen, laat maar weten.
    Groetjes Kim
    (kimjansen73@gmail.com)

  • 10 Februari 2009 - 11:03

    Eline:

    Haaaaai liefie!
    Nog gefeliciteerd. Ik ben natuurlijk traditioneel te laat met feliciteren, maar het komt uit een goed hart!

    Ik smelt nog steeds bij de foto's van jullie kleine man! Kan niet wachten totdat hij in Doorn-city door de tuin heen rent!

    Heb nog wel iets leuks voor je misschien, maar zal je dat even mailen. Das handiger.....

    X

  • 10 Februari 2009 - 12:50

    Jeroen:

    Nou Frank en Samuel, die verwennerij verwachten Lieke en ik natuurlijk ook, wanneer we in maart komen...volledig verzorgd programma, met souveniers etc..

    Krijg er meer en meer zin in om alles met eigen ogen te zien!!!

    x

  • 10 Februari 2009 - 19:09

    Marieke:

    Wat ben jij verwent, geweldig!!! Wen er maar aan want mama's worden altijd verwent op moederdag en verjaardag!!!! Wat ziet Samuel er super lief uit met zijn geschminkte gezichtje we zijn nog steeds helemaal verliefd op jou lieve mannetje.
    Frank en Samuel ik ben trots op jullie dat jullie voor mama zo lief zijn geweest.

    Liefs Marieke,Henri en Gijs

  • 11 Februari 2009 - 09:05

    Jan En Tine Hijnen:

    nog van harte gefeliciteerd !

  • 12 Februari 2009 - 12:22

    Natasja:

    Wat een ontzettende leuke kop heeft Samuel met al dat smink op! Helemaal leuk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samuel en Caleb

Dag allemaal, Op 17 juli as ontmoet ik mijn ouders en broer Samuel voor het eerst. Dat zal wel even wennen zijn. We gaan veel leuke dingen doen met elkaar en Kenia verder verkennen. Onze avonturen & foto's zetten we op deze weblog. Dan leren we elkaar alvast een beetje kennen. Tot mails/ziens! Groetjes, Frank, Elise, Samuël en Caleb

Actief sinds 07 Dec. 2008
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 199529

Voorgaande reizen:

11 Juli 2012 - 11 Januari 2013

Ons tweede wonder!

Landen bezocht: