2008 geeft vleugels! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu 2008 geeft vleugels! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu

2008 geeft vleugels!

Door: Elise Vonk

Blijf op de hoogte en volg Samuel en Caleb

01 Januari 2009 | Kenia, Nairobi

Om 2008 netjes af te sluiten en 2009 fris op te starten zijn we vandaag naar de kapper geweest. Frank ziet er weer knap uit, mijn bos is ook wat uitgedund. Maar ik gun jullie allemaal een uurtje bij een Keniaanse kapper; wat een circus... Prachtige, zwarte dames met grote bossen krullen zaten uren in de kappersstoel om hun haar met allerlei apparatuur te laten bewerken, bijvoorbeeld het haar te stijlen. Op hetzelfde moment kregen ze een manicure, een pedicure, een gezichtsbehandeling en werd er driftig mobiel gebeld.

Toen we weer compleet waren, hebben we 2008 geëvalueerd bij ons ‘zwembad’ en wij kunnen écht zeggen: 2008 was FANTASTISCH! We hebben echt een bijzonder jaar gehad, waarbij DE KOMST VAN SAMUEL bovenaan onze lijst van vele dierbare, bijzondere gebeurtenissen staat. We hebben ook veel geluk & liefde ondervonden in onze families: het 40-jarig huwelijk van mijn schoonouders en het bijbehorende weekendje weg, de geboorte van Maike, de blijdschap van mijn ouders in hun nieuwe huis. In de vriendenkring is iedereen happy; veel baby-/kindervreugde, mooie carrièrekansen, een prachtig feest van Lieke etc. Ook op werkvlak zat het mee; Frank bereikte goede resultaten samen met zijn team bij Akzo Nobel, Elise heeft een geweldig project gedraaid bij SharePeople. ‘Vonk, in woord en beeld!’ is opgericht en heeft leuke zaken gedaan. Zowel SharePeople als Orange ondersteunen ons Kenia avontuur. We zijn gezond en heel gelukkig samen. En niet te vergeten; we hebben zoveel warmte ontvangen van onze omgeving. Kortom, 2008 heeft ons vleugels gegeven!!

Met deze prettige terugblik kwamen wij onze Oudejaarsavond wel door met z’n drieën, hadden we bedacht. Maar een onverwacht bezoek van Miriam met haar drie meiden en twee Samburu krijgers was meer dan welkom. De auto was nog niet gerepareerd en dus moesten ze nog een nachtje in Nairobi blijven. We hebben lekker gekletst over goede voornemens. We kwamen erachter dat er niet eens grote verschillen zijn zoals bijvoorbeeld Frank, Miriam en Mosan die willen stoppen met roken. Na hun vertrek hebben we nog kunnen skypen tot 23.59 uur en toen stonden de pastor en zijn vriendin klaar met Champagne. We hebben getoast op een gezond en gezegend 2009! Niet alleen voor ons zelf, maar voor jullie allemaal. HAPPY, HAPPY NEW YEAR! Dat jullie wensen, dromen en voornemens uit mogen komen! We willen graag met jullie mee genieten!

• 01 Januari 2009 - 18:14

Aad, Esther En Naud:

Lieverds,

geweldig om jullie gisteren even kort te zien via Skype, helemaal goed. Elise's verhaal hierboven is helemaal mooi en waar en top over 2008 en we hopen dat 2009 wederom een TOP jaar mag worden. Veel geluk en liefde en voorspoed gewenst en we missen jullie wel hier. Gisteren leuk oud en nieuw gevierd bij Menno, was erg gezellig en Jeroen weer over the top, eerst goed gekookt en daarna weer teveel babbels buiten tegen politie en brandweer, waarbij hij persoonlijk wel een vuurtje wilde blussen door het uit te pissen. Werd erg gewaardeerd in Gerldermalsen....nogmaals al het goede en geluk en geniet ze, wij gaan bijna het ijs op!!

Ciao en dikke zoen

AAD

• 01 Januari 2009 - 18:35

Papa En Mama:

Oud en Nieuw vieren in Kenia, heeft jullie echt vleugels gegeven, jullie maken zo ontzettend veel leuke en gezellige dingen mee, dat wij het graag met zovelen ( Vrienden, kennissen en familie) mee zouden willen maken.

Maar ook hier hebben we genoten van de avond oud en nieuw,de fam.v.Dorst was bij ons op visite, heel gezellig gekletst, geborreld, gegeten, prachtig vuurwerk gezien vanuit ons appartement en we zijn voldaan om plm 3.30 uur naar bed gegeaan.
    John heeft ons vannacht ook nog gebeld.

Liefs uit Wychen.

• 01 Januari 2009 - 18:54

Mariken:

...en waar blijven nou de foto´s van die knapgekapte family?!?!
    Lieve lieverds, super goed te horen dat jullie zo ontens tevreden terugkijken op 2008, ik zet alles in op 2009... en dan bedoel ik écht alles ;-)

Leef de liefde!
    dikke kussen voor alle3

• 01 Januari 2009 - 18:54

Mariken Nog 1x..:

intens.....!!

• 01 Januari 2009 - 19:39

Lieke:

Fijn om je weer even goed te hebben gesproken.
    Je bent een schat!!

Liefs

• 01 Januari 2009 - 19:55

Bas, Heidi En Fleur:

2008 Is voor jullie natuurlijk super geëindigd. Wij kunnen ons voorstellen dat jullie elkaar af en toe even in de arm moeten knijpen, om zeker te weten dat je dit niet droomt. Het is voor ons dagelijkse routine geworden om jullie site even te bezoeken, hier worden we elke dag weer vrolijk van, het is erg bijzonder wat jullie meemaken op dit moment! Wij wensen jullie voor 2009 alle goeds, veel geluk en gezondheid toe.

Liefs en groetjes,

Bas, Heidi en Fleur

• 01 Januari 2009 - 21:49

Jan En Lucy:

gelukkig nieuwjaar voor het hele gezin en dan gauw naar holland komen