Rechtbankperikelen - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu Rechtbankperikelen - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu

Rechtbankperikelen

Door: Elise Vonk

Blijf op de hoogte en volg Samuel en Caleb

26 April 2009 | Kenia, Nairobi

Ondanks wekelijkse telefoontjes naar ons bemiddelingsbureau (voor de adoptie), een kappertje & de mooie outfit van opa en opa voor Samuël en een geleend ‘päkske’ voor mij, hadden we afgelopen vrijdag voor de tweede keer geen succes in de rechtbank.

Donderdag 23 april kwamen de benodigde documenten binnen van ons bemiddelingsbureau, nog net op tijd. Aan de ene kant waren we opgelucht, want nu konden we de volgende dag toch in de rechtbank verschijnen. We dachten al dat we dat niet meer gingen halen. Aan de andere kant, baalden we als een stekker. Want door de haast was er geen tijd meer om de fout, die Frank ontdekte bij de ondertekening van de documenten, te herstellen. Na ondertekening moesten ze direct en met spoed door onze advocaat ingediend worden bij de rechtbank.

Vrijdagochtend 24 april om 8.30 uur werden we bij de rechtbank verwacht. Ons bemiddelingsbureau haalde ons op. Frank vertelde aan de twee medewerkers dat hij zich zorgen maakte over de fout in de documenten. Volgens een medewerker hoefden we ons nergens zorgen om te maken. Deze keer zou alles goed gaan. Toch enigszins nerveus betraden we de kamer van de rechter. De rechter wierp een blik op de twee documenten. Ze zag direct de fout en weigerde resoluut en pertinent onze case verder te behandelen. Onze advocaat probeert nog wanhopig het beste er van te maken. Maar nee, we moeten op 8 mei as terugkomen. Niet alleen met de twee documenten, maar ze eist nu een volledig rapport…

Boos en onmachtig lopen we de kamer van de rechter uit. Boos vanwege de incompetentie van het bemiddelingsbureau en ook omdat de rechter gelijk heeft. Ze handelt uiterst zorgvuldig. Hetgeen ons bemiddelingsbureau en de advocaat al heel lang van haar weten. Onmachtig omdat de rechter a) ons niet gunstig gezind lijkt te zijn, b) omdat we zelf niets kunnen/mogen doen aan/voor de benodigde documenten.

Niemand die ons kan vertellen wat de rechter verstaat onder een volledig rapport. Niemand die het de rechter durft te vragen. Maandag hebben we een gesprek met onze advocaat en het bemiddelingsbureau om te bepalen wat we zelf onder een volledig rapport verstaan. Om de afspraken & tijdslijnen vast te leggen en dan full speed aan de slag te gaan. We willen nu niets meer aan het toeval overlaten. Op 8 mei as willen de eerste hoorzitting voor eens en altijd achter ons laten. Omdat we weten dat we er uiteindelijk toch geen controle over hebben, willen we jullie vragen met ons mee te duimen en te bidden. Bedankt!

• 26 April 2009 - 10:43

Marcel En Ellen:

Hoi Elise, Frank en Samuël,

wat ontzettend balen zeg! Je zou ze allemaal wel.....Dat gevoel van onmacht lijkt me verschrikkelijk. We blijven met jullie mee hopen en bedenk vooral "Tob niet, het komt toch anders"!
    Heel veel succes de komende 10 dagen!
    Groeten uit Wijchen.

• 26 April 2009 - 11:07

Arjan, Irene& Elaine:

Wij duimen mee

• 26 April 2009 - 13:06

Oma Van Maliek:

Ja,erg vervelend allemaal. Wij verwachten ons kleinkind al een maand thuis,maar daar is de laatste rechtszitting al 3x uitgesteld. Wij duimen voor jullie en leven met jullie mee.

• 26 April 2009 - 15:50

Tinie:

Elise en Frank, het is echt balen wat jullie nu weer meemaken. Wij gaan voor jullie duimen, dat toch alles op z'n pootjes terechtkomt.
    Liefs en kusjes voor Samuel

• 26 April 2009 - 16:53

Lucy En Jan:

Wat een pech maar houd goede moed.Wij sturen al deze berichten naar boven en alles zal goed komen .een kaarsje wordt hier opgestoken.
    groetjes lucy en jan.

• 26 April 2009 - 17:36

Henk En Mia:

Lieve Elise Frank en Samuel.

8 Mei gaat er een Engeltje op jullie schouders mee en die zorgt er voor dat alles goed komt.Dikke kus en Groetjes uit Alverna.

• 27 April 2009 - 06:08

Aad, Esther En Naud:

Lieverds, wat een verhaal joh, ongelooflijk vervelend voor jullie en slecht van het bureau. Zoals jullie kunnen en doen, keep positive en het goede blijven denken en 8 mei wordt een dag met goed resultaat. We zullen met jullie meedenken en op de 8e Naud z'n fraaie Kenia shirt aantrekken. Dikke zoen van ons 3-en, Ciao

• 27 April 2009 - 08:43

Lennard:

Elise & Frank,

3x is scheepsrecht. Het komt allemaal ongetwijfeld dik in orde! Wellicht kan je in een brief aan de Rechter en/of haar administratie jullie volledige rapport opzet/structuur ter goedkeuring voorleggen na vandaag om eventueel mogelijk een nieuwe teleurstelling te voorkomen? Succes! Lennard & Kim

• 27 April 2009 - 09:52

Harry En Thea:

Wat een teleurstelling, dat zoiets weer gebeurd.
    Blijf moed houden, het moet goed komen. We zullen zeker weer een kaarsje opsteken, toi, toi toi. Groetjes vanuit de Aalburg in Wijchen.

• 28 April 2009 - 18:37

Fam Janszen:

He lieve mensen,
    Wat een vreselijk verhaal!Wij gaan zeker duimen. Komt echt goed.
    Hou je taai.
    x van ons

• 29 April 2009 - 20:40

Ria:

hallo,elise en frank ik ga voor jullie duimen en bidden dat het goed komt op 8 mei,ik heb weer de leuke foto,s gezien erg leuk je ziet jullie jongen ook zo lekker groeien het is zo n charmeur op de foto,s heerlijk knulletje, hou moed alles komt goed voor jullie,een dikke kus voor samuel,veel liefs ria. (ik mis je wel hoor) xxx

• 02 Mei 2009 - 09:44

Olaf, Christel, Cato:

Wij duimen voor jullie mee met al onze 6 duimen!!

Groeten,

Olaf & Christel