Karibu* - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu Karibu* - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu

Karibu*

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Samuel en Caleb

17 December 2008 | Kenia, Nairobi

Het afscheid nemen van het tehuis viel zwaar en dan vooral voor de mama (=Elise). Ik moest echt tranen met tuiten huilen om twee redenen: 1) van geluk; ik realiseerde me opeens dat we de rest van ons leven voor Samuël mogen zorgen, 2) en ook omdat Samuël nu afscheid moest nemen van zijn vertrouwde omgeving en van zijn verzorgsters. Alle dames hebben hem uitgezwaaid. Cameraman Frank heeft het vastgelegd op film en hij heeft ze wijsgemaakt dat ze nu bekend zijn in Nederland. Samuël zelf vond het allemaal geen probleem en viel in de auto weer heerlijk in slaap.

Hij was ook tevreden over het huis waar we logeren. In de woonkamer hebben we samen gespeeld. Zijn bedje zou om 10.00 uur geleverd worden, maar was er om 14.00 uur nog niet. Aangezien hij vanuit het tehuis een strak schema gewend was, zijn we samen met Samuël in bed gaan liggen voor zijn middagdutje (zodat hij niet uit bed zou vallen). Papa en mama sliepen (bijna), maar Samuël bleef maar aan Frank zijn neus trekken en met zijn vingertje in mijn mond te prikken. Het is niets geworden met dit dutje. Gelukkig bleef hij er vrolijk onder en heeft hij oma Vonk via Skype kunnen feliciteren met haar verjaardag. We hebben de hele middag van onze zoon genoten; een wandeling, liedjes zingen, dansen. Anderhalf is echt een leuke leeftijd, merken we. Hij doet je in alles na, alleen dan veel leuker.

En op naar het volgende avontuur; Frank heeft morgen een gesprek bij Orange. We zijn benieuwd. Anyway, het merk ‘Orange’ zien we overal in Nairobi. Er wordt hard aan de weg getimmerd.

* Karibu betekent ‘WELKOM’ in het Keniaans

• 17 December 2008 - 19:44

Ernst En Vief:

lieve schatten, heel erg gaaf voor jullie drien! Karibu voor Samuel in onzewereld!

kus ej en v

• 17 December 2008 - 19:50

John:

Laat ik eens de eerste zijn. Tamarinde zegt dat het op stalken begint te lijken!We hebben uiteraard alle filmpjes geanalyseerd om te zien hoe jullie de komende decennia als ouders zullen fungeren; dat gaat zeker lukken! Veel plezier samen en ik ben benieuwd wat hij van al die zeeeeer witte mensen op de skype vindt.
    Tot de volgende keer

• 17 December 2008 - 20:36

Papa En Mama:

Ondanks dat wij sraks via skypen heerlijk met jullie hebben kletsen, zitten we weer te genieten van de filmpjes. Wij kunnen er niet genoeg van krijgen. Wij hebben ook gezien dat Samuel de Opa slabber voor zich had. Het is heerlijk te zien hoe jullie met Samuel bezig zijn!!!
    Slaap lekker vannacht en een dikke kus voor alle drie.
    Tot morgen.

• 18 December 2008 - 00:43

Mariken:

...ik kon niet slapen, en toen wist ik weer waarom...mn dagelijkse dosis Samuel nog niet gehad!!
    en nu 6filmpjes... joehoeeeeeee!! Dikke tranen hier in t donker op de bank, laptoppie op schoot...wat is ´t leven toch mooi
    ...nu lekker slapen! Hoop jullie ook.. kus

• 18 December 2008 - 10:20

Aukje:

Hé kanjers van ouders!
    Het gaat jullie goed af, had trouwens niet anders verwacht hoor! Samuel voelt zich dus al lekker thuis in Casa Baggermans-Vonk, erg mooi om te zien. En wat een bijzonder en warm afscheid zeg. Tot snel op skype! KUS Auk

• 18 December 2008 - 16:39

Jan Willem Aman:

Hoi Frank, Elise, Samuel,
    Fantastisch om te zien dat het goed gaat. Ik ben erg blij voor jullie. Ik blijf de blog op de voet volgen vwb. de vordering. Heel veel plezier met z'n drieen.

• 18 December 2008 - 16:41

Jan En Tineke Derks:

Vanmiddag nog even naar het laatste filmpje gekeken. Komen net van mamma's verjaardag terug en wie denk je wie het meest in de belangstelling staat, niet mamma, juist ja Samuel, logisch toch?
    Ondanks dat we jullie niet kennen leven we ontzettend mee. Ook net kennis gemaakt met de vader en moeder van Frank, was kei gezellig.
    We staan er versteld van hoe goed Samuel het doet en het belangrijkste dat hij lekker gezond is. We zien dat jullie echt genieten en wij genieten met jullie mee.
    Dikke knuffel en XXXX voor het mannetje.

• 18 December 2008 - 23:11

Natasja:

Aha! Wollie is ook geintroduceerd. Heel goed. Ziet er allemaal erg gezellig uit.

Dikke kus Natasja

• 19 December 2008 - 10:48

Lucie Laan:

Fijn dat jullie nu samen een gezinnetje vormen. Lijkt me best spannend die eerste tijd.kan hij nu ook al aan een hondje wennen?

Geniet van elkaar en neem de tijd om elkaar goed te leren kennen.
    Veel plezier.

• 19 December 2008 - 14:07

Lucie Laan:

Ja,jullie genieten volop, merk ik wel. Heerlijke leeftijd heeft het nu. Gaat jullie heel goed kennen en wat je schrijft over het overal zijn vingertje insyteken, zal nog wel erger worden. Pret!

• 20 December 2008 - 09:59

Arma:

Wat is dit geweldig om te lezen en te zien, zowel de foto´s als de videos zijn fantastisch, hij is echt superfotogeniek! Eén (domme) vraag: waarom spreken jullie afwisselend Nederlands en Engels met m eigenlijk?!

Geniet van de feestdagen met zijn drietjes!

Lfs,
    Arma