Competitie - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu Competitie - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu

Competitie

Door: Elise Vonk

Blijf op de hoogte en volg Samuel en Caleb

13 Januari 2009 | Kenia, Nairobi

We hebben van Stephan, Imke, Niels en Lars een hockeystick cadeau gekregen voor Samuël. Helaas, bleef het daar niet bij. Frank en Stephan sloten er ook direct een weddenschap bij af: wie van de twee, Niels of Samuël (beide anderhalf nu), houdt het langst de bal in de lucht met de stick in juli 2009.

Deze competitiestrijd tussen Frank en Stephan ‘woekert’ al jaren. Vandaar dat hoofdtrainer Frank het serieus aanpakt met Samuël. Ik, assistent trainer, werd vandaag ingewerkt, omdat Frank vanaf morgen hele dagen naar kantoor gaat. Het trainingsprogramma ziet er als volgt uit;
• 8.00 uur: Samuël krijgt een gebalanceerd vezelrijk ontbijt
• 8.30 uur: Samuël en mama werken een flinke work-out af met o.a. coördinatie oefeningen.
• 9.00: Samuël gaat op zijn hurken zitten, slaat op zijn broek/billen en roept ‘Kaka’. De vezels zijn verteerd en verlaten het lichaam.
• 9.10: Tijd om het zweet van zich af te wassen. Samuël gaat in bad.
• 9.30 uur: Samuël krijgt een uitgebreide massage om de opgehoopte melkzuren weg te masseren.
• 9.45 uur: De juiste hockey outfit is klaargelegd door de trainer; ruiten broek, shirt dat strak om het lichaam sluit en kekke schoenen. Helaas, geen gordijnen (Arnie kapsel/lange lokken) voor onze zoon.
• 10.00 uur: Nonchalant houdt Samuël zijn stick vast. De trainer speelt hem ballen toe. Ballen die niet goed aangespeeld worden, laat hij gaan. Maar af en toe raakt hij de bal op briljante wijze en juicht de trainer (De speler heeft zeker trekjes van de trainer).
• 11.30 uur: trainer en speler zijn moe en ze ruiken naar zweet. Zoals het een echte hockeyer betaamt; er wordt niet gedoucht. Ze zijn toe aan een koud drankje. Helaas, geen bitterballen in Kenia…
De training zit erop voor vandaag.

Als we dit strakke schema de komende tijd aanhouden, weet ik wel wie het weddenschap wint in juli… Ik weet ook dat er vervolgens weer een nieuwe weddenschap wordt voorgesteld door de verliezer. Het is een never-ending-story tussen Frank en Stephan. De assistent trainer besluit daarom per morgen dat de stick alleen gebruikt mag worden voor inbrekers en dat we het trainingsschema aan de wilgen gaan hangen. Assistent trainer en speler trainen de komende tijd uitsluitend de lachspieren…

• 13 Januari 2009 - 09:22

Marcel En Ellen:

Grappig verhaal zeg! Zo te zien hebben jullie veel lol samen. Leuk!

• 13 Januari 2009 - 21:41

Mama,Papa:

Hallo Papa en Mama van Samuel.
    Ik zie het helemaal voor me hoe dat het er af en toe aan toe gaat en kan het me best voorstellen dat de stick voorlopig in de kast blijft. Is Frank het daar dan wel mee eens??
    Lieve groetjes uit Wijchen.

• 16 Januari 2009 - 12:00

B Onkies:

Goed te horen dat jullie het hebben geprobeerd. Jammer dat we nu lezen dat de stick voor andere doeleinden wordt gebruikt. Wel begrijpelijk, want jullie kunnen blijven oefenen, de winnaar staat toch al vast. Waarom zou je dan ook......