Het concept VAKANTIE - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu Het concept VAKANTIE - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu

Het concept VAKANTIE

Door: Elise Vonk

Blijf op de hoogte en volg Samuel en Caleb

19 Januari 2009 | Kenia, Nairobi

Frank en ik hebben het concept niet zelf uitgevonden, maar altijd wel heel goed begrepen… We hebben in het verleden regelmatig te horen gekregen ´Gaan jullie nu alweer op vakantie?’. Het is dan ook vreemd om op vakantie te gaan met Samuël, voor wie het concept vakantie nog geheel onbekend is. Op weg naar onze vakantiebestemming hebben we een poging gedaan om het hem uit te leggen.
Vakantie is…
… alles anders dan anders
… nieuwe ontdekkingen doen
… uit volle borst liedjes zingen in de auto
… genieten
… laat naar bed gaan en uitslapen
… dansen en sjansen
… lekker eten, drinken en snoepen
… lol maken, schaterlachen en relaxen
… zwemmen en zonnebaden
… kijken naar de sterrenhemel
… en ga zo maar door

Samuël heeft het concept goed opgepikt, want we hebben het allemaal waar kunnen maken: We hebben Frank opgepikt van zijn werk. De mannen hebben ons veilig naar de voet van Mount Kenya gereden. Het was prima te doen en een mooie route. Bij aankomst was het kampvuur al aangestoken. Nadat we ons geïnstalleerd hadden in onze lodges gingen we naar het restaurant om bij de openhaard een welverdiend drankje te drinken. Ook het eten was top. De kids vermaakten drie Nederlandse oma’s met dansjes en tikkertje. Na veel nieuwe indrukken en activiteiten viel Samuël voor de openhaard in de armen van zijn moeder in slaap.

De volgende ochtend wilden we een wandeling maken door het woud. Voordat het zover was, moesten we even improviseren; we hebben van een rugzak een draagzak gemaakt voor Samuël. Het beviel hem prima, want hij viel onderweg zelfs even in slaap. Het was fijn om actief te zijn. We hebben geen grote beesten gezien, maar wel mooie vogels. ’s Middags aan het zwembad gelegen. Brrr, wel een beetje koud. Het water is afkomstig van Mount Kenya en niet verwarmd. Gelukkig verwarmden de zonnestralen ons na een duik. ’s Avonds sterren gekeken. Daar konden we geen genoeg van krijgen…zo mooi en indrukwekkend. Er stond één grote ster te fonkelen. Volgens de mensen daar, was dat planeet Venus.

En toen was het alweer zondag; eerst lekker relaxen op het terras van het restaurant met enkele magazines (uit 2007, haha). Vervolgens zijn we naar de waterval gelopen. Dat was ook een mooi plekje. De kracht van de val was zo groot, dat het onmogelijk was om eronder te gaan staan. Veel te hard. Frank heeft het nog wel geprobeerd. Wat mij betreft een heldendaad, want het water was echt ijskoud… Samuël en Matthew keken ook hun ogen uit. Wat een lawaai maakt zo’n waterval, zag je ze denken… Na het middagdutje was het tijd om weer richting Nairobi te vertrekken. Allemaal met een grote grijns op ons gezicht. Op de terugreis hebben we Samuël uitgelegd dat aan alle leuke dingen een einde komt, dus ook aan het concept vakantie. We hebben de term ‘vakantie blues’ nog even laten zitten…

We gaan zeker nog eens terug naar Castle Forest Lodge, alleen al omdat we geen levende olifant gezien hebben. Maar ook, omdat ons weekend bij Castle Forest Lodge zeer geslaagd was.

• 19 Januari 2009 - 13:44

Aad:

Wat een heerlijk weekendje weg, das heel anders dan hier in NEderland afgelopen weekend, wat een K weer, niet gezellig om naar buiten te gaan en lekker te wandelen! Gelukkig hebben we een weekend in het vooruitzicht naar Barcelona, heerlijk. Mooie foto's hebben jullie gemaakt, zeker die ene van Samuel bij de waterval, wat een fotomodel. En dank voor de uitleg over een weekend weg, kan helpvol zijn over 2 weken. Geniet ze en all the best, Naud vandaag zijn eerste prikken gehad, was niet leuk liet hij weten!! Dikke zoen van Aad en Esther

• 19 Januari 2009 - 14:22

Tamarinde:

Dat wordt appeltje eitje eenmaal aan de kust. Hier blijft het koud brrrr kan het water van mount kenia vast niet tegen op. Blijf zo genieten.... En hoe bevalt het werk van Frank????

• 20 Januari 2009 - 15:31

Elise Janszen:

ook dit is weer helemaal leuk.
    wat een lekker ventje valt gewoon heerlijk in slaap bij papa.
    Zoals het ook moet haha.
    Genieten doen jullie kus lies