Gin-Y & Joen* - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu Gin-Y & Joen* - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu

Gin-Y & Joen*

Door: Elise Vonk

Blijf op de hoogte en volg Samuel en Caleb

30 Maart 2009 | Kenia, Nairobi

Frank en ik verdenken Brigitte Kaandorp en Herman Vinkers ervan dat ze helderziend zijn. Het lied ‘We staan samen sterk’ is op het lijf van Gin-Y & Joen geschreven:
´Jij bent de sleutel, ik het slot
Jij bent de gids, ik ben de grot
Jij bent de deksel, ik de pot
We staan samen sterk
Dit gaat nooit kapot

Jij bent de zee, ik ben de pier
Jij bent het glas, ik ben het bier
Jij bent de koe, ik ben de stier
Een uur met jou is vijf kwartier
(We staan samen sterk)’ etc….

Gin-Y & Joen kwamen op donderdag al naar Nairobi, na een aantal geweldige avonturen in Nakuru en de Masai Mara. Vrijdagvond gingen Gin-Y, Joen en Frank met de trein naar Mombasa. Een rit van 16 uur dwars door Kenia. Ik ontmoette ze zaterdag in het Leopard Beach Hotel. Het leverde weer voldoende schrijfstof op (en aanvulling op het lied hierboven):

Bij aankomst:
Gin-Y: ‘Ik heb gewonnen met Yahtzee, dus ik mag nog iets voor Joen bedenken om te doen voor (of lees ‘met’) mij?’
Joen: ‘Hoezo? Ik heb je gisteren toch al een voetmassage gegeven?’
Gin-Y: ‘Nou, als je net zo PIEPt als je masseert, dan snap ik niet dat jij zoveel succes hebt bij de vrouwen.’
Frank’s commentaar: ‘Het ging er toch op tussen die twee met Yahtzee. Iedere dag wordt er een dagwinnaar uitgeroepen en aan het einde van de rit een vakantiewinnaar. Ik zat er echt voor spek&bonen tussen; het boeide ze totaal niet wat mijn score was.’

Na het omkleden om naar het strand te gaan:
Gin-Y: ‘Ik zal Joen’s oplader en telefoon maar even opbergen. Je weet nooit in zo’n hotel. Oh, wat zie ik nu?! Joen heeft zijn malariapilletje en paracetamolletje niet op. Die neem ik even voor hem mee.’
Joen: ‘Och schat toch. Wat fijn. Ik heb al een bed en handdoek voor je geregeld. Wat wil je drinken?’
Gin-Y: ‘Hoe laat is het nu? Is het al 13.00 uur? Een Gin-Tonic graag!’
Joen: ‘Ik heb al 20 baantjes gezwommen in het zwembad. Hoeveel meter zal dat zijn?’
Gin-Y: ‘Wat goed van je! Heb je ergens last van? Anders masseer ik het even los…’
Joen: ‘Wat zie je er toch goed uit. Ik houd wel van zo’n afgestemd setje (bikini&jurkje)’

Bij het borrelen, over de vakantieavonturen:
Joen: ‘Ik ken echt geen enkele vrouw, die dit zo relaxed doorstaan zou hebben.’
Gin-Y: ‘Och, ik heb wel voor hetere vuren gestaan. Ik snapte niet waarom jij je zo druk maakte over een paar hobbels in de weg.’
Joen: ‘Och, ga toch douchen man!’
Gin-Y: ‘Dat jij zo goed tegen de hitte kunt... Ik had het zó heet in de trein.’
Gin-Y: ‘Ik vond onze ballonvaart geweldig. Alleen jammer dat we zo weinig wilde dieren onderweg zagen. ‘
Joen: ‘Ja, het was zo bijzonder om bij zonsopgang samen champagne te drinken midden in de rimboe.’
Gin-Y: ‘We hebben echt al veel gedaan in twee weken tijd.’
Joen: ‘Ja, behalve PIEP.’

Bij het avondeten:
Joen: ‘Zal ik iets voor je gaan halen? Welke wijn vind jij lekker?
Gin-Y: ‘Doe maar iets lekkers voor mij? Ik heb liever Gin Tonic.’
Joen: ‘Die armband die ik voor je gekocht heb, staat je echt heel leuk!’
Gin-Y: ‘Ik ben er ook heel blij mee.’
Joen: ‘We vinden het zo bijzonder dat we deze ervaring met jullie mogen delen. Proost, op jullie geluk.’
Gin-Y: ‘Samuël is zo’n lekker ventje. Een echte womenizer!’
Joen: ‘Ik zal hem eens wat trucjes leren. Alhoewel, dadelijk krijgt hij meer aandacht in de kroeg dan ik. Mmm, weet niet of ik dat zo fijn vind.’

Bij de apres-borrel:
Joen: ‘Jeetje, heb jij gePIEPt met Joost*? Wat ben je toch een PIEP!’
Gin-Y: ‘Ik begrijp niet dat ik dit jullie vertel… Oh, ik krijg hier morgen spijt van’
Joen: ‘Nog een Gin Tonic?’
Gin-Y: ‘Graag.’
Joen: ‘En wie nog meer?’
Gin-Y: ‘Nou, Jan ken je ook. Poeh, die had zo’n kleine PIEP, maar hij kon wel goed PIEPEN.’
Joen: ‘Jij kan tenminste nog al je veroveringen opnoemen. Ik denk dat ik wel 500 vrouwen gePIEPt heb. Van de meeste dames herinner ik me niet veel.’
Joen: ‘Ohoh, ik ben jippig’
Gin-Y: ‘Tijd voor Yahtzee!’
Joen: ‘sjit, weer verloren.’
Gin-Y: ‘hihi, dat wordt strafPIEPEN. Maar eerst nog een Gin Tonic’
Joen: ‘Wat een laf hotel, wat is het hier donker. Zou iedereen al op bed liggen?’

Bij het ontbijt de volgende dag:
Joen: ‘Goh schat, heb ik al een ochtendzoentje van je gehad?’
Gin-Y: ‘Nee nog niet. Maar wil je eerst een Gin-tonic voor me bestellen?’

Tijdens het oppassen op Samuël:
Joen: ‘Hij is echt niet bang van het water, he.’
Gin-Y: ‘Het ging echt heel goed. We hebben hem samen kunnen afleiden.’
Joen: ‘Jullie kunnen hem met gemak overlaten aan tante Gin-Y en ome Joen.’
Gin-Y: ‘Hé, Samuël zit met zijn hand in mijn jus d’orange!’
Joen: ‘Goed zo Samuël, smeer het maar over je gezicht.’
Gin-Y: ‘Zo hoef ik het niet meer. Bestel maar een Gin Tonic voor mij!’

Bij het afscheid:
Gin-Y: ‘Nee hoor, we doen echt geen gekke dingen.’
Joen: ‘We hebben afgesproken dat ik niemand oppik, omdat Gin-Y er anders alleen voorstaat in de kroeg.’
Gin-Y: ‘Dat zou ik toch niet relaxed vinden. Sta ik daar alleen.’
Joen: ‘Oh joh, ik regel gewoon eerst een neger met een dikke PIEP voor jou. Kan ik daarna rustig mijn gang gaan!’
Gin-Y: ‘Samuël, sla Jeroen maar!’
Joen: ‘Ik sta helemaal achter jullie! Goede opvoeders willen niet dat hun kinderen anderen slaan. En jij gaat bij SKON werken?’
Gin-Y en Joen: ‘Wat we nog gaan doen? Nou, eerst gaan we even een Gin Tonic drinken. En morgen gaan we naar Lamu; duiken en snorkelen. Tot vrijdag!’

* Gin-Y & Joen: We hebben de namen van Lieke en Jeroen wat aangepast om het wat makkelijker uitspreekbaar te maken voor onze zoon.
* Joost/Jan zijn verzonnen namen. De heren willen vast niet met naam en toenaam genoemd worden op deze weblog.


  • 31 Maart 2009 - 07:21

    Jochem:

    LOL!

  • 31 Maart 2009 - 18:02

    Timo De Groot:

    wederom fantastische foto's, jullie gaan straks nog heimwee krijgen; al komt de lente er in NL ook eindelijk aan! Frank ik heb je nog sms gestuurd ivm weekend 25-27 sept.. gr - Timo
    p.s. succes op 23 april

  • 03 April 2009 - 14:38

    Marieke:

    Dag lieve alledrie,

    wat een super leuk verhaal volgens mij heeft Jeroen de juiste vrouw gevonden hi hi!!!!
    Wat een lieve foto van Frank en Samuel helemaal bewusteloos!!!!
    Ik word wel een beetje jaloers wat is het daar mooi maar, bij ons schijnt ook de zon heerlijk!!!!!!

    Liefs en een dikke kus uit het zonnige Nederland

    Marieke Henri en Gijs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samuel en Caleb

Dag allemaal, Op 17 juli as ontmoet ik mijn ouders en broer Samuel voor het eerst. Dat zal wel even wennen zijn. We gaan veel leuke dingen doen met elkaar en Kenia verder verkennen. Onze avonturen & foto's zetten we op deze weblog. Dan leren we elkaar alvast een beetje kennen. Tot mails/ziens! Groetjes, Frank, Elise, Samuël en Caleb

Actief sinds 07 Dec. 2008
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 199401

Voorgaande reizen:

11 Juli 2012 - 11 Januari 2013

Ons tweede wonder!

Landen bezocht: