Op safari - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu Op safari - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu

Op safari

Door: Elise Vonk

Blijf op de hoogte en volg Samuel en Caleb

22 April 2009 | Kenia, Nairobi

Piet Vonk: ’Dit is de vakantie van ons leven. We gaan voldaan naar huis. Het is moeilijk om alle indrukken in zo’n kort statement te pakken. Op mij heeft de kennismaking met Samuël, de sloppenwijk en het Eethuis deze vakantie de grootste indruk gemaakt. Daarnaast ben ik heel blij dat mijn vrouw haar biologie kennis heeft vergroot.’

Annie Baggermans: ‘Echt onvergetelijk! S’ Ochtens als ik de gordijnen open schoof, stonden de giraffen voor de deur. Ik ben blij dat ik Kenia heb leren kennen. Ik heb zoveel verschillende dieren gezien. Ook het verschil tussen arm en rijk is mij enorm opgevallen. Zodra we een voet buiten ons hotel zette, was de armoede overal. Ik realiseer me dat ik nooit meer zo’n exotische verjaardag zal vieren. En onze Samuël heeft uit volle borst voor me gezongen!’

Frans Baggermans: ‘Het mooiste vind ik toch wel ons kleinkind Samuël. Verder had ik niet verwacht dat Kenia zó mooi zou zijn. Deze ongerepte natuur kun je je in Nederland niet voorstellen. Als jager zou ik hier graag een keer willen jagen. De cheeta’s waren het hoogtepunt. Wat een prachtige dieren. Verder lijkt het wel of de mensen hier leven, zoals we in Nederland 100 jaar terug leefden. Op het gebied van landbouw & veeteelt gaat het hier heel anders aan toe. Het was een fantastische safari, die zullen we niet snel vergeten.’

Annie Vonk: ‘Ik had het boek de Blanke Masai gelezen. Nu ik het in werkelijkheid heb gezien, begrijp ik het boek beter. Ik wist niet veel van de leeuw, Nijlpaard, Neushoorn, Cheeta, Buffel, Olifant en Krokodil. Ik heb veel opgestoken van de uitleg van onze fijne chauffeur. De natuur is zo indrukwekkend!’

Frank Baggermans: ‘Het allerbelangrijkste van deze reis vond ik dat het goed gegaan is met Samuël en de opa’s en oma’s. Er is een echte band ontstaan. Daarnaast zijn we op 4 plekken geweest in Kenia: Mount Kenya, Lake Nakuru, Lake Naivasha en Masa Mara. Onverstelbaar hoe divers deze gebieden zijn. Het was heerlijk om op deze manier meer van Kenia te ontdekken. Als het om het dierenrijk gaat, vind ik de katachtige toch wel het meest interessant om te zoeken/zien. Helaas is onze ‘Big Five’ nog steeds niet compleet omdat we het luipaard weer niet gezien hebben!’

Elise Vonk: ‘Wauw wat een immense, intense reiservaring!’ Het inspireerde me tot dit gedicht:
‘Een plek waar de zon op je hoofd straalt,
Waar je dingen ziet waar je van gaat zingen
Waar je droomt, zo uitgestrekt
Waar je bent wie je bent
Een hemelse schepping; water, lucht, aarde en vuur
Een plek waar je nooit verdwalen kunt
Een plek waar vrijheid heerst;
Daar wil ik zijn
En als ik daarvan vertrek,
Neem ik die plek mee.
Overal waar ik nog komen ga!’

  • 22 April 2009 - 13:36

    Tinie:

    Hal Elise en Frank,Samuel
    Wat leuk, dat jullie ouders en oma's en opa's het zo geweldig hebben gehad. Nooit gedacht, dat de familie zo ver zou komen ooit, op vakantie en nog wel met zo'n mooi doel. Ik hoop, dat het jullie geluk nog groter zal maken.
    Groetjes en liefs
    Tinie

  • 22 April 2009 - 14:07

    Tante Joke:

    hallo Elise, Frank en Samuel,
    wat een prachtige film met de fotos,en de verhalen van jullie.
    wij hopen in okt,als wij naar zuid afrika gaan ook zoveel te zien krijgen ?fijn dat het zo goed met jullie gaat ,
    groeten en veel liefs van ome Andre en tante Joke

  • 22 April 2009 - 16:49

    Marieke:

    Dag lieve alledrie,

    Wat een mooi foto's en verhalen van jullie ouders. Wij gaan vrijdag nog naar de sneeuw. Er ligt veel sneeuw, blauwe lucht en zon. We hebben er heel veel zin in! Als ik terug ben ga ik weer gelijk kijken naar al jullie mooie verhalen en foto's!!

    Liefs en een dikke kus

    Marieke Henri en Gijs

  • 22 April 2009 - 18:13

    Bas & Gerdy:

    Wat ziet het er fijn uit op die foto's. Prachtig om iedereen zo blij te zien in die fantastische natuur. Geniet maar lekker verder....
    Hier mogen we trouwens ook niet klagen. Het is al de hele weer heerlijk weer en dit weekend verwachten ze zelfs temperaturen boven de 20 graden.
    Heel veel liefs en een dikke kus

  • 24 April 2009 - 08:53

    Serva:

    Wat een geweldige foto's. Zo te zien kan Samuel het goed vinden met zijn opa's en oma's. Een hele ervaring voor alle betrokkenen deze safari. Een gebeurtenis om nooit meer te vergeten. Heel veel groetjes van Toon en Serva

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samuel en Caleb

Dag allemaal, Op 17 juli as ontmoet ik mijn ouders en broer Samuel voor het eerst. Dat zal wel even wennen zijn. We gaan veel leuke dingen doen met elkaar en Kenia verder verkennen. Onze avonturen & foto's zetten we op deze weblog. Dan leren we elkaar alvast een beetje kennen. Tot mails/ziens! Groetjes, Frank, Elise, Samuël en Caleb

Actief sinds 07 Dec. 2008
Verslag gelezen: 563
Totaal aantal bezoekers 199392

Voorgaande reizen:

11 Juli 2012 - 11 Januari 2013

Ons tweede wonder!

Landen bezocht: