3x = scheepsrecht - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu 3x = scheepsrecht - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu

3x = scheepsrecht

Door: Elise Vonk

Blijf op de hoogte en volg Samuel en Caleb

08 Mei 2009 | Kenia, Nairobi

Zo blijkt maar weer… Vanochtend is het ons gelukt om de eerste courtsessie te passeren. Pfff, de opluchting is erg groot! We willen iedereen bedanken die met ons meegebeden, -geduimd hebben! Zonder jullie hulp was het vast niet gelukt.

Het was een spannende week voor ons: we hadden met onze advocaat en het bemiddelingsbureau afspraken gemaakt over onze definitie van een full report en de aanleveringdatum (dinsdag 5 mei). Dinsdag waren er nog geen documenten beschikbaar. Pas woensdag einde middag kregen we het bericht dat de documenten geregeld waren. Op donderdag 15.30 uur kreeg Frank de documenten te zien ter ondertekening. Toen bleek dat slechts de helft van de afgesproken documenten aangeleverd was. Niets meer aan te doen, want de documenten hadden voor lunchtijd bij de rechtbank moeten zijn! Gelukkig had het bemiddelingsbureau wel een rapport geschreven over de stappen die zij in onze case ondernomen hadden.

De rechter las dat rapport als eerste. Gelukkig had ze daar geen opmerkingen over. Vervolgens had ze een aantal vragen aan onze advocaat (die ze overigens ook al eerder gevraagd had), die deze keer wel de juiste kennis paraat had. Daarna richtte ze zich tot onze ‘Guardian at Litem’* Beatrice en vroeg haar om haar gegevens (de 1e courtsessie gaat immers om het installeren van deze Guardian. Niet meer, niet minder). We dacht dat we er waren….en konden al lachen. Te vroeg; daarna begon ze weer door onze papieren te spitten. Ze sprak uit dat ze het gevoel had dat er niets klopte. De spanning werd opgevoerd. Weer allemaal vragen aan onze advocaat. Gelukkig waren zijn antwoorden deze keer naar tevredenheid. Ze kon niets vinden en dus moest ze onze Guardian Beatrice wel installeren. Na 30 – 45 minuten stonden we buiten met een oprecht geluksgevoel. Alsof je je rijbewijs gehaald hebt!

De volgende stap is de weg naar de tweede courtsessie. Daarvoor moeten de Guardian at Litem, de Keniaanse Raad van Kinderbescherming en ons bemiddelingsbureau een rapport over onze gezinssituatie schrijven. Dat moet binnen 60 dagen bij de rechtbank ingeleverd worden. De gesprekken met de Raad van Kinderbescherming zal zo snel mogelijk plaats vinden. De andere twee instanties hebben ons vanaf het begin aan gevolgd en zijn zo ongeveer eens per maand bij ons op bezoek geweest. De advocaat heeft aangegeven dat hij verwacht dat we eind juni voor de tweede courtsessie bij dezelfde rechter mogen verschijnen. Als het dan in orde is, mogen we ons klaar maken om naar Nederland te komen met Samuël. Terug naar Nederland…we beginnen er zin in te krijgen!

* Guardian at Litem = degene die namens de rechtbank de belangen van Samuël behartigt.

• 08 Mei 2009 - 12:02

Jochem:

Wat een super nieuws! Ben erg blij voor jullie dat het nu eindelijk wel goed is gegaan. Nu maar even lekker genieten met z'n drietjes van dit goede nieuws! Take care - Jochem

• 08 Mei 2009 - 12:14

Marcel En Ellen:

Proficiat, wat een geweldig nieuws!!! Nu het laatste hobbeltje nog; gaat vast ook goed komen. We blijven duimen hoor!
    Succes!
    Groeten uit Wijchen.

• 08 Mei 2009 - 12:19

SharePeople:

Gefeliciteerd met dit succes! Wat spannend zeg, al die courtsessies, en zo'n rechter die telkens zo streng doet.
    We duimen voor jullie!!

• 08 Mei 2009 - 12:48

Mark:

geweldig! heb blaren op duimen van duimen. geluk straalt van de foto af. Lekkere borrel nemen nu!

• 08 Mei 2009 - 13:02

Odile:

Gefeliciteerd - de aanhouder wint! Maar wat een onnodige spanning, hopelijk gaat het bureau een wat hogere prestatie leveren in de toekomst. Succes, liefs,

• 08 Mei 2009 - 13:37

Gerdy:

Hiep hiep hoera. Fijn hoor, dit smaakt vast naar meer. x

• 08 Mei 2009 - 14:40

Ernst En Vief + Kids:

Super voor jullie drie, wat een verhalen over het systeem daar, goed voor je caracterbuilding... geduld, geduld, geduld, ik was allang wanhopig geworden denk ik. Maar even terug naar het begin, wat een feest, heel veel succes met deel twee, dat moet gewoon een waanzinnig mooi rapport worden, misschien kunnen jullie verwijzen naar deze website, die zegt meer dan genoeg lijkt me zo!!!!!

Dikke kus en tot lezens, Vief, Ernst, Fien en Merijn

• 08 Mei 2009 - 15:38

Lieke:

YES!!!!!!!!
    Helemaal blij.
    Jullie zijn weer een stapje dichterbij.
    Dikke zoen

• 08 Mei 2009 - 16:08

Jan Willem Johanneke:

Gefeliciteerd!!!

• 08 Mei 2009 - 16:15

Serva:

Eindelijk goed nieuws, wat een opluchting voor jullie dat dit gedeelte achter de rug is. Hopelijk gaat de tweede courtsessie in 1 keer goed. We blijven jullie verhalen volgen zodat we precies weten wanneer we weer moeten gaan duimen! Groetjes van Toon en Serva

• 08 Mei 2009 - 17:04

HEIDI H.:

HOERA!!!
    WAT een opluchting! Die is binnen,pfff!!
    Wij proosten hier op jullie
    Dikke knuffel, heidi

• 08 Mei 2009 - 17:22

Ilse En Robert:

Hé lieverds,

SUPER! Wat een goed nieuws en weer een stap in de goede richting. Véél liefs en dikke kussen!

• 08 Mei 2009 - 19:05

Annelies:

Fantastisch!!! Ik ben heel erg blij en opgelucht voor jullie. Ik heb veel aan jullie gedacht vandaag. Nu hup de volgende fase in.

groetjes, Annelies van Rhee

• 08 Mei 2009 - 19:08

John:

Ik werd vanmorgen al vroeg gebeld door ma of ik al iets van jou had gehoord. Nog niet natuurlijk maar gelukkig was het erg goed nieuws. Gefeliciteerd! We hopen voor jullie dat alles verder goed gaat. We zien er naar uit jullie weer terug te zien in Nederland. Met Senna gaat alles nog steeds goed.

Liefs John en Tamsrinde en kids

• 08 Mei 2009 - 21:45

Tinie:

Geweldig nieuws. Proficiat, alles gaat nu goed komen, zeker met de steun van iedereen. Van onze duimen is het vel er inmiddels af. Samuël heeft heel wat kusjes weg te geven om de pijn van het duimen te verzachten.

• 09 Mei 2009 - 10:26

Aukje,martijn&sjoerd:

Lieve alledrie,

Wat een fantastisch nieuws! Fijn om te horen dat het eindelijk weer wat mee zit, op naar Nederland!

Dikke zoen van ons alledrie

• 09 Mei 2009 - 10:26

Marieke:

Wij zijn super blij voor jullie gefeliciteerd!!!!!
    Nu de volgende stap maar dat gaat zeker lukken!!!
    Wij kijken er ook naar uit dat jullie terug naar Nederland komen dan kunnen we jullie eindelijk weer een echte knuffel geven!!!

Liefs en een dikke kus

Dikke zoen van ons alledrie

• 10 Mei 2009 - 20:30

Zr. Pauline Martens:

Lieve mensen,
    Proficiat met deze eerste stap, de tweede zal volgen, en dan heerlijk afreizen naar Nederland.
    Hoop daar de kleine Samuel .n keer te ontmoeten.
    Ik blijf duimen en bidden voor een voorspoedig en goed verloop.
    Nog ,n mooie tijd daar, en wees hartelijk gegroet, Zr. Pauline.

• 11 Mei 2009 - 14:46

Jeroen:

sorry, nog niet eens gereageerd op dit fantastische bericht. Ik begreep dat er nog wel wat stappen genomen dienen te worden, maar dat is "peanuts".

Maar Super nieuws...

Dikke zoen!