Voor mijn klas, van Samuel - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu Voor mijn klas, van Samuel - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu

Voor mijn klas, van Samuel

Blijf op de hoogte en volg Samuel en Caleb

29 Juli 2012 | Kenia, Nairobi

Vanochtend werd ik wakker met heimwee naar mijn klas in Macharen. Ik heb jullie al zo lang niet meer gezien. Mama vond het een goed idee als ik jullie een brief zou schrijven en een tekening voor jullie zou maken (die papa straks voor jullie meeneemt):

Lieve Dolanya en Rominke,
Wat was het fijn om jullie te spreken via Skype en om te zien hoe jullie aan het zwemmen/spelen waren. Ik zou het heel leuk vinden om jullie nog vaker even te spreken. Ik ben bereikbaar op Skypeadres: VonkCom. PS. Jij en Kiki moeten vooral doorgaan met parfum maken en dan opsturen. Het ruikt op sommige plekken nogal ‘anders’.

Hoi Milan,
Sinds ik hier ben voetbal ik iedere dag met mijn papa. Soms ook met andere vaders en kinderen bij de Nederlandse School. We hebben zelfs al een voetbalwedstrijd georganiseerd. Op zaterdag zien we hier overal kinderen voetballen op stoffige voetbalveldjes. Mijn ouders denken dat het leuk voor mij zou zijn om mee te gaan voetballen. Als ik dan terug ben, kunnen wij ook een potje ballen. Ok?

Lieve Kiki,
Onze ouders zouden een keertje samen koffie gaan drinken. Nou, vraag maar of ze hierheen komen?! Hier gaan we iedere dag koffie drinken bij Art Café. Daar hebben ze ook lekkere Mangosap en taartjes voor ons.

Hallo Tygo,
Wat een mooie foto’s op Facebook van jou als K3 en brandweerman! Ik heb jou nog helemaal niet kunnen vertellen dat Mega Mindy op mijn verjaardag is geweest (zie foto). Ze heeft beloofd om nog eens terug te komen als ik weer terug ben in Nederland. Kom jij dan ook?

Hi Cas,
Wij zijn tijdelijk verhuisd naar een nieuw huis in Kenia. We wonen in een appartement op de compound (appartementencomplex) Ziana Springs. Er zijn nog veel meer appartementen. En een hele dikke muur met elektrische draden om boeven tegen te houden. We hebben een tuin en een zwembad. Die delen we met de andere bewoners. Er wonen nog meer kinderen. Daar speel ik wel eens mee. Ze praten Engels. Ik heb een eigen kamer en op mijn kamer hangt de fotoslinger met jullie foto’s. Al ben ik een beetje gewend in ons tijdelijke huis, toch mis ik ons kasteel. Hoe is het in jouw nieuwe huis?

Lieve Vivian,
Weet je, hier zijn overal politie- en legermannen. Ze kijken heel stoer en hebben geweren. Wij hebben twee Askari (bewakers) voor ons appartementencomplex. Ze heten Henry en Winston. Ik ga ze iedere dag even ‘hallo’ zeggen. Het zijn allemaal mannen. Misschien hebben ze hier niet zo’n stoere meisjes, net als jij? Doe de groeten aan je zus!

Lieve Eline,
Ik heb de afgelopen weken heel wat Walt Disney films gekeken als mijn broertje lag te slapen. Tinkerbel is ook mijn favoriet. Zullen we die een keertje samen kijken? En jouw uitnodiging om eens te komen logeren, lijkt mij ook te gek!

Dag Wouter,
We zwemmen hier wat af. Al vinden de Kenianen ons gek. Zij vinden het koud want het is hier winter. Het water is wel even koud als we er in gaan, maar het went als je lekker aan het spelen bent. Eigenlijk vind ik die Kenianen ook wel een beetje gek. Dit is toch geen winter; 18 – 30 graden. Wat denk jij? Ps. Binnenkort gaan we naar een krokodillenboerderij. Die hebben ze hier. Zou ik daarna nog durven zwemmen?

Hey Finn en Izy,
Respect voor jullie hoor! Zo’n klein broertje erbij leuk hoor, maar soms ook helemaal niet. Als ik met papa of mama wil knuffelen, is Caleb wel eens jaloers en begint hij te brullen. Hij kan nog helemaal niet praten of lang lopen. En dus moet hij altijd gedragen worden. Hij heeft maar vier tanden en kan daarom niet met ons mee eten. Regelmatig heeft hij een ‘groot cadeau’. Het is helemaal geen cadeau; het is een vieze, stink poepluier. Herkenbaar?

Hoi Kenzi,
We hebben nog nauwelijks honden hier gezien. Ik mis onze Bo

  • 29 Juli 2012 - 20:37

    Mieke:

    Wat een leuk berichtje zeg!!!!
    Heb je niet een postadres van jullie voor ons.
    Dan kan Cas een kaart maken voor Samuel.
    Ik zal het morgen aan Cas voorlezen. Hij is niet thuis nu. Hij is een dagje naar Madurodam samen met Don en opa en oma.
    Groetjes Mieke.

  • 29 Juli 2012 - 21:04

    Andrea:

    Wat gaaf zeg....!!!
    Samuel je zal best je klasje missen zeg, maar daar heb je denk ik ook wel leuke vriendjes om mee te spelen of nie?? en zeker een heel lief broertje..!!!
    Tygo mist jouw ook hoor, we waren van de week in plopsaland en daar hebben we mega mindy gezien, en toen wilde hij heel graag het pak van toby hebben... (maar helaas die was te klein) en dan moest jij een mega mindypak aan en dan konden jullie samen mega mindytje spelen.... Dus als je terug komt maar gauw weer samen afspreken.... en dat van de "echte" mega mindy op jouw feestje.. dat was zeker wel super leuk..!!! ik zal het morgen eens aan Tygo vragen of hij dan wil komen, maar ik denk het zeker wel hoor..!!!
    Groetjes aan iedereen daar... en geniet van jullie broertje en kleine manneke..... mooi foto's hoor......

    En idd het postadres wel leuk om een keertje iets op te sturen......

    Groetjes
    Tygo, Andrea, John & Levi

  • 29 Juli 2012 - 22:01

    Jessica:

    Lieve Samuel,
    Je wordt hier ook door ons gemist, maar nog het meest door Eline!
    Samen met Eline heb ik op de dijk gewandeld en naar de zonsondergang gekeken die onder ging achter jullie hek!
    Eline vertelde me dat ze jou miste!
    Ze heeft wat voor jou en Caleb geknutseld!(adres zeer welkom)
    Eline telt af naar Kerstmis en hoopt dat jullie dan terug zijn!
    Lieve groetjes van ons allemaal! Maar een dikke knuffel van Eline X

  • 29 Juli 2012 - 22:09

    Edith:

    Hoi Samuel,
    Als jij straks weer thuis bent trapt Milan graag een balletje met jou.
    Ook zou hij het leuk vinden als jij bij onze voetbalclub komt.
    Blijf lekker met papa en de kinderen daar wedstrijdjes spelen en wie weet
    word jij straks onze nieuwe spits, verdediger of aanvaller.
    Geniet nog van de laatste weekjes schoolvakantie, en véél succes en plezier in het klasje daar.

    Groetjes,
    Milan, Wessel
    Frank, Edith

  • 30 Juli 2012 - 10:11

    SharePeople:

    Heel veel lieve groeten van het SharePeople team uit Utrecht voor Samuel en Caleb en hun ouders.

  • 31 Juli 2012 - 22:02

    Kris, Wendy, Dolanya En Rominke:

    Hoi Samuel, Elise, Frank en Caleb

    Wat een goed idee van mama om een brief aan iedereen te schrijven. Dolanya, Rominke en Kiki vonden het heel leuk om te lezen en wilde dan ook meteen weer met je skype. En wat een toeval je was toevallig net daar. Dus al giegelend op de bank werd er met je gekletst, wel moeilijk te begrijpen dat je zo ver weg bent. Het liefste kwamen ze natuurlijk meteen samen met je die K3 film kijken. Maar het leukste vonden ze om jou samen met je kleine broertje Caleb op schoot te zien. Dat werd dan later ook vol trots tegen opa en oma verteld.

    Lieve Samuel, je word hier ook enorm gemist en de velletjes vol parfum gespoten liggen al te wachten op de bar. (dus er hangt hier ook een vreemd luchtje hihi)

    Veel liefs van ons allemaal

  • 31 Juli 2012 - 22:22

    Marion:


    Hoi Samuel,

    Ik mis de klas ook wel hoor, net als jij!
    Gelukkig heb je daar ook een klas waar je vele vriendjes zult hebben,
    en ben je weer snel terug in Macharen!

    Geniet van elkaar en van de leuke dingen die jullie doen!!


    Vele groetjes,
    juf Marion


  • 01 Augustus 2012 - 21:26

    Kiki Van Rossem:

    Lieve Samuel,

    Wat leuk om iets van je te horen. Je hebt het volgens mij goed naar je zin in Kenia. Fijn dat het met Caleb goed gaat. Je hebt een lief broertje. Zullen we snel weer skypen?

    Dikke kus, Kiki.

    Ps Ik moet van mijn mama zeggen dat de koffie klaar staat!

  • 09 Augustus 2012 - 22:05

    Wouter Van Den Helm:

    Hallo allemaal,

    Eerst van harte gefeliciteerd met jullie zoon Caleb. 'Nou lijken Samuel en Caleb wel een tweeling!' volgens Wouter... We wensen jullie heel veel geluk, genieten en plezier toe met z'n vieren.
    En wat leuk, zo'n persoonlijke brief voor de klasgenoten!

    Ik moest van Wouter opschrijven (we zijn net pas thuis van de optredens bij de kindervakantieweek) dat ie morgen weer gaat zwemmen, maar dan in het zwembad van de zeskamp. Dat water zal wel kouder zijn dan het water in Kenia!

    Wij lezen jullie verhalen steeds voor aan onze jongens, zodat we allemaal op de hoogte zijn van jullie fantastische belevenissen.

    Heel veel groeten van Martijn, Ester, Jochem en Wouter

  • 12 Augustus 2012 - 09:55

    Finn & Izi:

    Hoi Samuel,

    Wat een lief broertje!!!

    Wat leuk om wat van je te horen! Iedere keer als we langs het kasteel rijden weten we dat je er niet bent en dat we dus ook niet kunnen afspreken...

    We hopen dat je het leuk hebt en dat je snel weer thuis komt. Doe je de groetjes aan papa, mama en Caleb.

    Groetjes van Finn & Izi
    en ook van Bas Francetta Vie & Kik.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samuel en Caleb

Dag allemaal, Op 17 juli as ontmoet ik mijn ouders en broer Samuel voor het eerst. Dat zal wel even wennen zijn. We gaan veel leuke dingen doen met elkaar en Kenia verder verkennen. Onze avonturen & foto's zetten we op deze weblog. Dan leren we elkaar alvast een beetje kennen. Tot mails/ziens! Groetjes, Frank, Elise, Samuël en Caleb

Actief sinds 07 Dec. 2008
Verslag gelezen: 640
Totaal aantal bezoekers 199389

Voorgaande reizen:

11 Juli 2012 - 11 Januari 2013

Ons tweede wonder!

Landen bezocht: