Olympisch Zilver - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu Olympisch Zilver - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Samuel en Caleb Baggermans - WaarBenJij.nu

Olympisch Zilver

Door: Elise Vonk

Blijf op de hoogte en volg Samuel en Caleb

20 Oktober 2012 | Kenia, Nairobi

Op vrijdag 12 oktober, de dag voor de ‘herfst’vakantie, was de dag van de ‘Olympische Spelen voor Kinderen’ op Samuel’s school. We, Lieke*, Caleb, ik en andere ouders namen plaats op de ere-tribune.

Twee ceremoniemeesters vertelden passievol over de geschiedenis van de Spelen in het Nederlands en Engels. Daarna kwamen de fakkeldragers (de peuters, groep 1 en 2) in een lange optocht het terrein op. Dat was voor mij een kippenvel moment: Samuel die, fier, trots en in opperste concentratie, zijn fakkel droeg in een lange optocht. Net als de andere kindertjes.

Dat was het startsein voor de openingsceremonie; de Olympische Ringen werden op originele wijze gevormd door de wat oudere kinderen en als afsluiting van deze openingsceremonie werd het Olympisch Vuur ontstoken. Uiteraard was het muisstil op de eretribune tot het Vuur brandde. Daarna barste het publiek los in luid applaus! Geheel terecht want de kinderen en juffen hadden iets heel moois neergezet. Er was zichtbaar heel hard geoefend op school.

Olympische Spelen voor klein en groot
De volwassenen hadden lang genoeg stil gezeten, vonden de kinderen. Tijd om zelf Olympische sporten te beoefenen. Samen met Samuel, Caleb en Lieke zaten we in een team met nog meer kinderen. We hebben hoog en ver gesprongen, aan basketbal, voetbal & tennis gedaan en ook turnen was een onderdeel. Iedereen deed fanatiek mee! Ook Caleb, die in alles zijn grote broer probeert na te doen…

Goud, Zilver en Brons
Ter afsluiting van de Olympische Spelen, vond de Medaille Uitreiking plaats. De peuters, groep 1 en 2 kregen allemaal een medaille. Wat was Samuel trots op zijn eerste Zilveren Medaille! Ik weet niet wie het hem geleerd heeft, maar ook hij zette zijn tanden in de medaille (☺).

Bij de grotere kinderen ging het wel echt om het uitblinken in sporten. Sommigen hadden wel 3 medailles! De juffen maakten er een educatief moment van door te benadrukken dat plezier in sport & spel het belangrijkste is en dat je niet overal in kunt uitblinken.

Juffen en kinderen BEDANKT voor deze sportieve, leerzame ochtend. Het was geweldig!

Meer medailles voor Samuel
Wat mij betreft heeft Samuel afgelopen schoolvakantie nog meer medailles gewonnen o.a. voor:
- Boven water zwemmen; de zwemlessen beginnen z’n vruchten af te werpen. Hij krijgt door hoe hij boven water moet blijven, wordt sterker en zijn zwemslagen krachtiger. Op 28 november mag hij op voor Diploma A (allemaal duimen);
- Strikken; Lieke heeft Samuel leren veters strikken. Hij kan nu zelfs dubbele knopen maken.
- Tanden wisselen: Samuel’s eerste melktandje is er afgelopen week uitgevallen. Zonder een traantje te laten.

* Lieke is mijn lieve vriendinnetje, die van 11 - 26 oktober bij ons in Kenia is. We gaan samen een prachtige reis ondernemen naar het Samburu gebied en Mount Kenya.

Lennard:

Super te lezen dat het zo lekker gaat! Geniet er van en liefs daar! Kim en Lennard

• 21 Oktober 2012 - 11:46

Aad:

Wat een sport kanjer, dat moet ie van Frank hebben...... :) helemaal goed te lezen alle verhalen en belevenissen. Geniet met Lieke van de vakantie en all the best en hopelijk snel weer in Nederland jullie zien. Dikke kus van Utreg, Aad

• 21 Oktober 2012 - 13:45

Mama En Papa.:

Hallo lieve allemaal.Wat hebben jullie weer geweldige dingen mee mogen maken. De boeken van de ""Witte Masai"" en de film hebben we gelezen en gezien.En inderdaad ,het eerste boek was het spannends,de andere iets minder.De film vonden wij eigenlijk een beetje vertekend beeld geven ten opzichten van de boeken.Sinds dat wij in Kenia geweest zijn spreekt de Samburu stam ons wel aan.
    Dit hadden wij ook graag mee willen maken,dan zouden wij er misschien toch een ander beeld van krijgen. Maar komt er ooit een boek van Miriam en haar gezin dan zouden wij dat graag willen lezen!Aan de hand van de foto's krijgen wij de indruk dat jullie erg genieten van het verblijf in Kenia en dat doet ons goed.Toch kijken wij uit naar het moment dat wij jullie kunnen knuffelen.Gelukkig kunnen we skypen en daar zijn we al heel blij mee,en Frank een maal in de maand naar Nederland komt.Liefs,Papa en Mamaxxxx

• 21 Oktober 2012 - 13:55

Oma En Opa:

Lieve Samuel.Op de fotos gezien hoe goed jij gesport hebt. Wij vinden het geweldig.Jij mag ook echt wel trots zijn met het medaille. Zelfs wij zijn heel trots op jou.Nu nog het zwem diploma en jij hebt de buit binnen. Als jij weer in Nederland ben gaan Oma en jij gezellig samen zwemmen.Dat is al vast afgesproken !!! Lieve gr.Opa en Omaxxxx

• 21 Oktober 2012 - 13:55

Oma En Opa:

• 22 Oktober 2012 - 19:29

Maliek Geerts:

Hoi Samuel,
    Dat is toevallig, mijn eerste tand is er nu ook net een weekje uit! Ben jij ook zo trots! Ik heb de tand in een potje, en neem het overal mee naar toe.
    Ook super dat je al zo goed kan zwemmen, ik ben net met de zwemlessen begonnen, maar na het oefenen in Nairobi is het hier een makkie....Het water is ook lekker warm.....
    Groetjes aan je broertje, en papa en mama van ons,
    Maliek, Matthew, Mama en Papa